معجزه سلامت را بنوشید

به گزارش خبرنگار گروه سلامت رکنا از میان انواع و اقسام چای های موجود در بازار متخصصان علم تغذیه بر مصرف 9 چا ی تاکید بیشتری داشته و بر خواص سلامت بخش آن تایید کرده اند .در زیر به هر یک از آنها به اختصار اشاره می شود.

چای سبز

بیشترین میزان آنتی اکسیدان را چای سبز در میان انواع چا ی دارد و باعث کاهش کلسترول می شود .همچنین این چای باعث آرامش بخشی شده و از میزان استرس کم می کند.

چای سفید

این چای یکی دیگر از انواع چا ی محسوب می شود  که خواص آنتی اکسیدانی و  خواص ضد باکتریایی دارد .ویژگی مهم این چای این است که کافیین موجود در آن بسیار پایین است و موجب کاهش فشار خون و پایین آوردن کلسترول می شود .

چای نعنا

از این چای به عنوان یک ضد التهاب و ضد احتقان یاد کرده اند به این دلیل که از قدیم الایام برا ی درد های معده و سیستم گوارش مورد استفاده قرار می گرفته است .

پژوهشگران اخیرا به این نتیجه رسیده اند  این چای موجب افزایش اشتها شده و افراد لاغر و کم اشتها با نوشیدن آن می توانند از این خاصیت برای افزایش وزن استفاده کنند .

چای بابونه

بابونه از گذشته های دور به عنوان یک گیاه که با زیبایی و پوست ارتباط داشته مورد توجه بوده است .

امروز این گیاه بیشتر در دسترس است و چای آن به بازار آمده است از خواص چای بابونه می توان به درمان بخشی اش برای بهبود و سلامت خواب اشاره کرد .متخصصان توصیه می کنند چای بابونه را قبل از خواب بنوشید و خواب آرامی را تجربه کنید.

چای بابونه همچنین به کاهش مشکلات مربوط به سیستم گوارش کمک کرده و خواص آنتی باکتریایی دارد.

چای لیمو

این چای خواص متعددی دارد ولی از مهمترین آنها می توان به آرامبخشی آن برسیستم اعصاب اشاره کرد . تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش مشکلات گوارشی نیز از دیگر ویژگی هایی است که در شناسنامه سلامت این چای ثبت شده است .

در مواقعی که دچار دندان درد و سر درد هستید نوشیدن این چای از دردهایتان کم می کند .

برای مقابله با سرماخوردگی های پاییز و زمستان سعی کنید هر روز یک فنجان از این چای را بنوشید.

چای دارچین

دارچین را به عنوان یک ادویه ویروس کش که باعث کاهش کلسترول می شود معرفی کرده اند متخصصان علم تغذیه اعلام کرده اند افرادی که از چای دارچین استفاده می کنند کلسترول موجود در خون خود را کاهش داده و به علت این که این ادویه سرشار از آنتی اکسیدان است موجب کاهش ورم مفاصل و دردها ی آرترید روماتوییدی می شود .

چای زنجبیل

این چای را چای فصل پاییز و زمستان می دانند . چای زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان بوده و خاصیت ضد التهابی دارد و در بهبود حالت تهوع و ویار موثر است.

چای گزنه

چای گزنه اگر چه ناشناس تر از بقیه انواع چای است ولی مناسب این فصل است .متخصصان علم تغذیه این چای را مناسب بهبود آلرژی و حساسیت های فصلی می دانند همچنین گفته شده این چای در کاهش دردهای آرتروز موثر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

بخورید ولی دو برابر لاغر شوید

 

 

کدخبر: 306040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟