هیچکی منو دوست نداره!

چه‌کار می‌تونی بکنی وقتی دستت به کسی یا چیزی که دوستش داری، نمی‌رسه؟ این مطلب به تو یاد میده که چطور با این اتفاق ناخوشایند کنار بیای و از اون پلی بزنی برای ساختن دنیایی روشن‌تر و فردایی سبزتر.

با دردت کنار بیا

بعد از پس‌زده‌شدن، داشتن درد و رنج کاملا طبیعیه. انسان در دو بُعد روانی و جسمی به این اتفاق واکنش نشون میده و به‌قول معروف آدم با حس دل‌شکستگی تنها می‌مونه. از دردت فرار Escape نکن و به خودت اجازه بده غم رو حس کنی. انکار یا دست‌کم‌گرفتن اتفاقی که افتاده، فقط می‌تونه در بلندمدت اوضاع رو بدتر کنه. تنها از طریق کنار اومدن با درد و رنجه که می‌تونی از اون عبور و به سمت آینده حرکت کنی.

توی دلت نگه ندار

بیرون‌ریختن احساسات کمک می‌کنه بپذیری که در حال عبور از مرحله‌ای دردناک از زندگیت هستی. پس‌زده‌شدن می‌تونه احساس های تلخ زیادی ایجاد کنه: ناامیدی، رهاشدگی، از دست دادن و... بنابراین احتمالا تا مدتی به‌خاطر چیزی که امیدوار بودی داشته‌باشی و از دست دادی، عزادار خواهی بود. با احساساتت نجنگ و بذار دیگران در غمت شریک بشن. صحبت‌کردن در این‌باره با آدم‌های قابل‌اعتماد (پدر و مادر، خواهر و برادر، دوست، روان‎شناس و...) می‌تونه مفید باشه.

آرام و سالم باقی بمان

همه‌ سعی‌ات رو بکن که به سلامتی‌ات آسیبی نرسه. خوب غذا بخور و نرمش و ورزش Sport روزانه رو فراموش نکن. شاید ندونی ورزش نوعی مُسکن تولید می‌کنه که موجب آرام‌شدن درد میشه. وقتی حس‌های منفی به سراغت میان، از جات بلند شو و برو پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا و.. . یک نفس عمیق بکش و به این فکر کن که آرامش درونی وقتی به‌دست میاد که تصمیم می‌گیری اجازه ندی رفتارها و تصمیم‌های دیگران احساسات تو رو تعیین و کنترل کنه.

قدر خودت را بدان

بعضی آدم‌ها تازه وقتی به ارزش کارهایی که برایشان می‌کنی پی می‌برند که دست از انجامشون می‌کشی! هرچه شانس بیشتری به این آدم‌ها بدهی، در واقع احترام بیشتری از دست می‌دی. دیگر بس است، تو شایسته‌ کسی هستی که قدرت را بداند، لبخند به لبت بیاورد و رهایت نکند.

یک چیز تازه یاد بگیر

چیزهایی هستند که آدم همیشه دوست داره یاد بگیره؛ کارهایی که انجام دادنشون به تو حس موفقیت می‌ده و کمک می‌کنه شکست‌هات رو جبران کنی، حال و هوات رو تغییر بدی و اعتماد به‌نفست رو بالا ببری؛ مثلا یادگیری آشپزی، موسیقی یا یک زبان جدید. امروز می‌تونه بهترین فرصت برای یادگیری یک کار تازه باشه و یادت باشه که زمان، دوای همه‌ دردهاست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 275623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟