شوهرم برای فرزند همسر اولش همه کار می‎کند

مشکل ما ‌این است ‌که وقتی ‌به‌ همسرم می‌گویم من لباس یا چیزی‌ می‌خواهم، می‌گوید ندارم؛ اما‌ وقتی‌ که فرزند همسر اولش چیزی‌ می‌خواهد، بی درنگ برایش ‌مهیا می‎کند. ‌من ‌نمی‌گویم خرج فرزندش ‌نکند اما‌ من هم ‌آدم هستم. نمی‌گذارد ‌بچه‌‌دار ‌بشوم. ‌دلیلش ‌این ‌است که ‌نمی‌تواند‌ هزینه هایمان را تامین کند.‌ مانده‌ام ‌طلاق‌ بگیرم یا‌ ادامه دهم؟

درباره بچه دارشدن یا نشدن و مسائلی شبیه این، باید قبل از ازدواج توافق انجام شود. حتی موارد مهمی که مدنظر شماست، می‌تواند جزو شروط ضمن عقد مطرح شود. آیا قبل از ازدواج در این باره صحبتی کرده اید یا خیر؟ یعنی ایشان قولی به شما داده که الان انجام نمی‌دهد؟ مرد موظف است مبلغی به عنوان نفقه در ماه خرج همسرش کند که مقدار آن به وضعیت مالی او بستگی دارد. اگر فکر می‌کنید که همسرتان پول دارد و عمدا خرج شما نمی‎کند باید از طریق گفت‌وگو پی ببرید که دلیل آن چیست؟ گاهی دلیل این ادعای شما می‎تواند سوءتفاهم یا اختلاف سلیقه باشد؛ مثلا شما دوست دارید هر ماه یک مانتوی جدید داشته‎باشید؛ ولی همسرتان ترجیح می‌دهد هر شش ماه یک بار برای خرید مانتو به شما پول بدهد. ممکن است او ترجیح می‎دهد که پولش را برای کار دیگری پس‎انداز کند؛ مثلا برای خرید خانه یا خودرو و به همین دلیل برای خانه کمتر خرج می‎کند؛ اما اگر شما را شایسته خرج‎کردن نمی‎داند، باید ببینید آیا از چیزی ناراحت است یا این که شما نتوانسته‎اید پول را از او مطالبه کنید.

به دنبال کسب درآمد باشید

استقلال مالی می‎تواند بسیاری از مشکلات شما را حل کند. برخی از زنانی که برای مایحتاج خود باید از همسرشان پول بگیرند، وقتی یک حرفه یا کار را شروع می‎کنند بسیاری از مشکلاتشان با همسرشان حل می‎شود. برای کارکردن و داشتن درآمد، لازم نیست حتما کارمند رسمی یا کارگر یک مجموعه باشید. بسیاری از زنان با فعالیت‎هایی که در خانه دارند، درآمد قابل توجهی به‌دست می‎آورند و بسیاری از نیازهای خود را برطرف می‌کنند که البته با استقبال همسرانشان مواجه می‌شود.

از درآمد واقعی همسرتان مطلع شوید

در جریان درآمدهای واقعی همسرتان قرار بگیرید. ببینید آیا چیزی از شما مخفی می‌کند یا خیر. ممکن است درآمد واقعی او کمتر از آن است که بخواهد به تمام خواسته‌های شما توجه کند. برای آگاهی از درآمد واقعی همسرتان باید بتوانید ارتباط خوبی با او برقرار کنید تا به شما اعتماد کند. متاسفانه برخی از مردان صلاح نمی‌دانند همسرشان را از درآمد واقعی خود آگاه کنند به این دلیل که این کار ممکن است انتظارات آنان را افزایش دهد در حالی که این کار اشتباه و بهتر است یک مرد همسرش را در جریان درآمدهای واقعی خود قرار دهد و اگر احساس می‎کند همسرش ممکن است از این واقعیت سوء استفاده کند، باید با یک مشاور گفت‌وگو کند.

بررسی مشکلات طلاق گرفتن‌تان

درباره این که تردید دارید طلاق بگیرید یا خیر؟ باید بگویم این مسئله به این سادگی نیست. باید ببینید شما و همسرتان چقدر قابل تغییر هستید؟ چقدر می‎توانید با این شرایط سازگار شوید؟ ویژگی‎های مثبت همسرتان را چگونه می‎بینید؟ و این که آیا طلاق گرفتن شرایط شما را بهتر می‎کند یا خیر؟ طلاق دوباره چه هزینه‎هایی برای شما دارد؟ و سوالات بسیاری که باید از خودتان بپرسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 275586 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟