ایمنی غذاهای سرخ شده به چه چیزی بستگی دارد

در دهه اخیر تعداد واحدهای تهیه مواد غذایی که غذا را در حضور مشتری در روغن سرخ کردنی تهیه و عرضه می‌کنند ،بسیار زیاد شده است.

بهینه کردن شرایط تهیه فست فود

 وحیده شایگان کارشناس مواد غذایی گروه روغن‌های خوراکی اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو، درباره عوامل ایمنی فرآورده غذایی سرخ شده در روغن و بهینه کردن شرایط تهیه غذاهای فست فود، توضیحاتی داد. به گفته وی سرعت در تهیه، طعم و مزه خاص و قیمت مناسب این گونه مواد غذایی، از شاخص‌ها و مزیت‌های اصلی و مورد توجه مصرف کنندگان است لذا با توجه به گستردگی قشر مصرف کننده با قاطعیت می‌توان گفت سلامتی و ایمنی این گونه فرآورده غذایی بسیار ضروری است. ایمنی فرآورده‌های غذایی سرخ شده در روغن به عوامل زیر بستگی دارد: -کیفیت و مقاومت و مناسب بودن روغن برای سرخ کردن مواد - دفعات استفاده از روغن

- دما و زمان سرخ کردن؛ بدیهی است هر چه قدر دما بالاتر و زمان سرخ کردن طولانی‌تر باشد، ترکیبات شیمیایی حاصل از تجزیه شیمیایی و اکسیداتیو روغن مصرفی از جمله انواع رادیکال‌های آزاد، پلیمرها، ترکیبات قطبی و... بیشتری تشکیل خواهد شد.

- نوع و ماهیت ماده سرخ شونده

- طراحی دستگاه سرخ کن باید به‌گونه‌ای باشد که ترکیبات زیان‌بار حاصل از تجزیه حرارتی را که به‌تدریج در طول عمل سرخ شدن تشکیل می‌شود ،خارج کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 274451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟