مادرم همیشه از برادرهایم طرفداری می کند

از کم‌توجهی مادرتان ابراز ناراحتی کرده‌اید و همچنین وابستگی مادرتان به شما برایتان رنج‌آور است؛ چون شما را کنترل می‌کند. درباره نقش پدرتان و این‌که مادرتان در چه شرایطی نقش قاضی Judge را دارند و شروع به قضاوت Judgment و جانبداری می‌کنند، توضیحی ندادید.

چرا طرفداری مادرتان برای شما ارزشمند است؟

فرزندان برای پدر و مادر جایگاه برابری ندارند. هرکدام حساب جداگانه ای نزد والدین خود دارند. فرزندان بزرگ‌تر امکانات بیشتر و فرزندان کوچک‌تر توجه بیشتری از والدین دریافت می‌کنند. جایگاه شما نزد مادرتان متفاوت از جایگاه برادران‌تان است، به‌طورمعمول پسرها ارتباط نزدیک‌تری با مادرشان دارند و دختران هم ارتباط نزدیک‌تری با پدرشان برقرار می‌کنند؛ اما ناگفته نماند در بسیاری از خانواده‌ها، والدین پسر را جنسیت برتر می‌دانند و نوع برخوردشان متفاوت است؛ ولی نمی‌توان به یقین گفت دلیل برخورد مادرتان واقعا مربوط به این دیدگاه سنتی است؛ چون اطلاعات کاملی از سبک رفتاری خود و مادرتان مطرح نکرده‌اید. والدین تلاش می‌کنند وظایف مربوط به هر نقشی (دختر یا پسر) را به آن‌ها آموزش دهند. شما آموزش‌های متفاوت را در زمینه نقش خودتان دریافت می‌کنید. با مادرتان صحبت کنید و دلیل رفتارهای ایشان را جویا شوید و بخواهید بگوید چه نواقصی در رفتارهای شماست و سعی در رفع آن ها داشته باشید.

از پدرتان کمک بگیرید

شما از برادران‌تان بزرگ‌تر هستید و بهتر است تجدید نظری در زمینه افکارتان داشته باشید. شاید بهتر باشد شما ایشان را مدیریت کنید. مطرح کردید که مادرتان به شما وابسته است و شما را کنترل می‌کند. با پدرتان در زمینه خروج از منزل صحبت کنید و از ایشان بخواهید قوانین مشخصی برایتان تعیین کنند. والدین نسبت به زمان خروج شما و زمان برگشت‌تان باید آگاهی کامل داشته باشند. از والدین خود بخواهید انتظاراتشان را تعیین کنند و با آن‌ها معامله کنید. در قبال انجام انتظاراتشان شما هم می‌توانید آزادی Freedom را با توجه به قوانین تعیین‌شده داشته باشید. در حال حاضر شما گاهی کودک و گاهی بزرگسال هستید. وقتی با برادرتان درگیر می‌شوید و انتظار حمایت دارید، کودک هستید و زمانی که می‌خواهید بیرون از منزل باشید و استقلال Esteghlal می‌خواهید، بزرگسال می‌شوید.

انتظارات‌شان را جویا شوید

درصورتی‌که می‌خواهید با شما مشابه بزرگ‌ترها رفتار شود حتما خودتان هم بزرگسال شوید به این معنا که با والدین خود صحبت کنید و انتظاراتشان را جویا شوید. در قبال رعایت انتظارات آن‌ها می‌توانید استقلال و آزادی را با توجه به قوانین خانواده داشته‌باشید. بعد از صحبت با والدین و پذیرش نقش بزرگسال، هم می‌توانید آزادی داشته باشید و هم با شما مشابه کودک رفتار نمی‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

زهرا وفایی جهان روان‌شناس عمومی

 

کدخبر: 270515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟