برای بالا بردن قدرت مغز این توصیه ها را جدی بگیرید

با استفاده از توصیه‌های زیر قدرت مغزی خود را افزایش دهید.

خواب کافی داشته باشید

زیبامون

برای داشتن یک روز عالی نیازمند خواب کافی هستید. هرکسی بنا به نیاز خود به میزان مشخصی خواب نیاز دارد. شاید 5 ساعت خواب عمیق برای یک نفر کافی باشد در حالی‌که 8 ساعت برای فردی دیگر کم باشد. پس به میزان کافی بخوابید. این‌کار سبب تنظیم شدن فعالیت‌های مغزی می‌شود. می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که هر شب راس ساعتی بخوابید و صبح راس ساعتی بیدار شوید تا ساعت بدنتان تنظیم شود و از بیداری صبح‌تان بیشترین سود را ببرید. کم‌کم متوجه می‌شوید که برای بیدار شدن دیگر نیازی به تنظیم زنگ ساعت نیست.

دوش آب سرد

زیبامون

سعی کنید اول صبح دوش آب سرد بگیرید (با آب ولرم). شاید این‌کار برای اول صبح صحیح به نظر نرسد اما یک بار آن را امتحان کنید، به این نتیجه خواهید رسید که بعد از یک دوش آب سرد کاملا هوشیار، باانرژی و آماده برای یک روز طولانی هستید و تا پایان روز سرزنده و شاداب خواهید ماند.

نوشیدن آب‌میوه طبیعی در صبحانه

زیبامون

علاوه‌بر چای و قهوه، آب‌میوه طبیعی را نیز به عنوان یکی دیگر از نوشیدنی‌های صبح در نظر بگیرید. نوشیدن یک لیوان آب‌ پرتقال ، آب انگور ، آب آناناس و دیگر میوه‌ها ، بهترین راه شروع فعالیت‌های مغزی است. آب‌میوه حاوی مقدار زیادی قند طبیعی ، مواد مغذی و ویتامین‌هاست که انرژی زیادی به سلول‌ها می‍رساند و بین سلول‌ها ارتباط برقرار می‌کند و باعث می‌شود کل روز احساس شادابی داشته باشید.

هوای تازه

زیبامون

در خانه هوای تازه جریان دهید. هنگام صبح که هوا خنک و تمیز است، پنجره‌ها را باز کنید. شاید کمی احساس سرما کنید ولی اکسیژن کافی به سلول‌های بدنتان می‌رسد و حس خوبی در شما ایجاد می کند.

صبحانه را فراموش نکنید

زیبامون

یک صبحانه دل‌چسب و مقوی بخورید. خوردن یک صبحانه سالم و دل‌چسب یکی از قدرتمندترین راه‌های آماده‌سازی بدن و مغز شماست. صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است و برای انجام کارهای روزانه تاثیر به‌سزایی دارد.

نقشه‌های بزرگ در سر داشته باشید

زیبامون

هر زمان برنامه مشخصی دارید مغزتان برای تحقق آن متمرکز است. برای فعالیت‌های روزانه‌ی خود برنامه‌ریزی داشته باشید، شاید به تمام برنامه‌ها نرسید ولی از زمان‌بندی، خلاقیت و فعالیتتان لذت بیشتری می‌برید. چشمانتان را ببندید و رسیدن به هدفتان را تجسم کنید . افکار منفی مزاحم را دور بریزید و به آینده لبخند بزنید. با این تجسم، هر روز صبح با انرژی بیدار می‌شوید و از قدرت ذهنیتان که شاید از آن آگاهی نداشتید بهره‌مند می‌شوید. این یک ورزش ذهنی فوق العاده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 241661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟