شکار اسرارآمیز با قدم زدن روی دریاچه یخ زده  +تصاویر

دریاچه بایکال روسیه خیره کننده است. این دریاچه عمیق ترین و تمیزترین دریاچه روی زمین است. هنگام برنامه ریزی برای سفر، هرگز به زیبایی، شگفت انگیزی و عظمت این دریاچه کوچکترین شکی نکردیم. زیبایی این دریاچه آنچنان ما را به وجد آورده بود که تقریباً سه روزی که در آنجا بودیم، خوابمان نبرد.
دریاچه بایکال تقریباً 600 کیلومتر طول دارد و ضخامت یخ روی این دریاچه به 1.5 تا 2 متر می رسد. این یخ می تواند وزن یک وسیله نقلیه 15 تنی را تحمل کند، ولی گاه هم می شکند. یخ در بخش های مختلف این دریاچه دارای اشکال متفاوتی است که این به دلیل یخ بستن لایه به لایه آب دریاچه است. مخصوصاً زمانی که یک ماهی یا یک شاخه لابه لای یخ دریاچه باشد. 
بنا بر این گزارش، یخ دریاچه بایکال، شفاف ترین یخ در جهان است و شما می توانید همه چیز از جمله ماهی ها، سنگ های سبز، گیاهان و خلیج کبود رنگ را تا انتها با چشم خود ببینید. آب دریاچه بایکال آنچنان زلال است که تا عمق 40 متری، همه چیز را می توان به راحتی دید.
دریاچه بایکال در عین حال، عمیق ترین دریاچه جهان است. پیدایش و قدمت این دریاچه برای دانشمندان سوال برانگیز است؛ بنابراین، فقط یادمان باشد که دریاچه بایکال بزرگترین دخیره آب شیرین روی سیاره زمین است. عمق این دریاچه 1642 متر اندازه گیری شده است. به جز دریاچه بایکال، دو دریاچه هستند که عمق بیش از 1000 متر دارند؛ یکی دریاچه تانگاندییکا (Tanganyika) با عمق 1470 متر و دیگری دریاچه خزر با عمق 1025 متر.
در برخی بخش های دریاچه بایکال، سطح یخ مثل شیشه لغزنده است. شما می توانید از بازتاب های ایده آلی عکس برداری کنید. بسیاری از مسافران برای اسکیت روی یخ، دوچرخه سواری و سورتمه سواری به این دریاچه می آیند. برخی از این گردشگران صدها کیلومتر روی یخ پیاده روی می کنند و برای خوابیدن روی سطح یخ زده دریاچه چادر بر پا می کنند؛ مکانی حیرت آور و فضایی!
یخ همیشه در حال ترک خوردن است. وقتی که برفک ها خیلی سنگین شوند، ترک ها یخ را به چند منطقه مختلف تقسیم می کنند. گاه طول این شکاف ها و ترک ها به 10 تا 13 کیلومتر و عرض آنها به 2 تا 3 متر می رسد. ترک خوردگی هر ساله و آن هم تقریباً در همان مناطق قبلی رخ می دهد. این ترک خوردگی ها با صدای مهیب و بلندی شبیه به صدای صاعقه و یا شلیک گلوله همراه هستند. دست این ترک خوردگی ها درد نکند که باعث می شوند ماهی ها از نبود اکسیژن از بین نروند. به طور کلی دریاچه بایکال معماهای زیادی را در خود جای داده است، اکثر اشکال و ساختارها، نظر دانشمندان را به خود جلب می کنند.
یخ روی دریاچه بایکال تا پایان ماه می ادامه دارد؛ اما در ماه آوریل کسی روی یخ این دریاچه رانندگی نمی کند. حباب های درون یخ های دریاچه به علت گاز متانی است که جلبک ها و خزه های کف دریاچه ایجاد می کنند. آنگارا یکی از رودخانه های دریاچه بایکال است؛ اما با سایر رودخانه های جهان یک تفاوت اساسی دارد. رودخانه آنگارا (Angara) تنها رودخانه ی جهان است که بر عکس تمام رودخانه ها که به دریاچه ها می ریزند، از دریاچه بایکال سرچشمه می گیرد.
افسانه ای وجود دارد که بایکال پدر دارای 336 پسر (رودخانه) و یک دختر (آنگارا) است. همه فرزندان پسر برای احیای آب به دریاچه بایکال می ریختند اما دختر آب را از دریاچه بایکال می گرفت و برای عشق خود ینیسی (Yenisei) – رودخانه ای دیگر در روسیه – می برد و بایکال پدر در پاسخ به این کار آنگارا، تخته سنگی عظیم را روی دخترش انداخت و او را نفرین کرد. این تخته سنگ بزرگ "سنگ شامان" (Shaman-Stone) نام دارد و در سرچشمه رود آنگارا واقع شده است. بایکال زیباترین مکان در جهان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

gfgsfgr

tretgf

trfdr

gtgt

کدخبر: 239569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟