با روستای وردیج بیشتر آشنا شوید / صورتک های سنگی در غربی ترین نقطه شهر تهران +فیلم
حجم ویدیو: 19.55M | مدت زمان ویدیو: 00:01:10

6-2-2015-3-05-46-PM (1)

شاید باور نکنید که تنها چند کیلومتر دورتر از مرکز پایتخت، روستای شگفت انگیزی قرار دارد که دیدنی ترین تابلوی سنگتراشی طبیعت به شمار می رود. روستایی که در گوشه و کنار آن هنرنمایی طبیعت در فرسایش سنگ ها و خلق مجسمه های بادساخته به چشم می خورد. روستای کوچک و سرسبزیی به نام وردیج، از توابع کن!

شاید اگر برای اولین بار سنگ تراشه های طبیعی وردیج را ببینید، خیال کنید این صورتک های پر از حفره بازمانده های یک قلعه قدیمی هستند که در کنار جاده ساخته شده است. یا شوخی چند سنگتراش که در ابعاد بسیار بزرگ تمرین هنر کرده اند!

 

روستای-وردیج-40291-همگردی1

در غربی ترین نقطه شهر تهران و در امتداد جاده ای کوهستانی و پیچ در پیچ، دو روستای کوچک و آرام در دل کوه های البرز میانی قرار گرفتن به نام وَردیج و واریش. روستاهایی که فارغ از همهمه و شلوغی شهر تهران، ساکت و آرام در دل کوهستان البرز جا خوش کرده اند. دسترسی به این روستاها از طریق اتوبان تهران-کرج و از بالای وردآورد امکان پذیره. از بالای محله وردآورد، جاده ای آسفالته و پیچ در پیچ به سبک و سیاق جاده امامزاده داوود، در امتداد رودخانه و دره ای عمیق به روستای وَردیج و بعد از اون به واریش منتهی می شه.

1روستای-وردیج-68032-همگردی

بهترین زمان برای بازدید از این منطقه فصل بهار، خصوصاً اردیبهشت ماهه، چرا که در این موقع از سال، باغ های وردیج و واریش با شکوفه های زیبای گیلاس و آلبالو یکدست سفیدپوش شده و مناظری بدیع از طبیعت دلنشین بهار رو به نمایش می گذارن. دره های عمیق، باغ های سرسبز و کوه های مرتفع، مناظر چشم نوازیست که در طول جاده و در طی مسیر، چشم های زیبابین و کنجکاو شما رو به خود جلب خواهند کرد. ارتفاع روستای وردیج از سطح دریا یک هزار و ۸۵۰ متر و ارتفاع روستای واریش، ۲ هزار و ۲۵۰ متره.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

ویدئو: کارناوال

کدخبر: 235992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟