رنگ مناسب سایه برای چشمان شما کدام است؟

برای داشتن چشم های گیرا بایستی سایه را متناسب با رنگ پوست و چشم انتخاب کنید. و در نظر داشته باشید هنگامی که چشم هایان را آرایش میکنید دیگر نیازی به استفاده از رژ های پررنگ نیست.

یکی از مهم ترین المان ها در آرایش ، آرایش چشم است. مهمترین عنصر برقراری ارتباط در اولین لحظه بعد از کلام چشم است. به همین خاطر باید بدانید در چه مکانی از چه نوع آرایشی برای چشمتان استفاده کنید که البته قبل از آن باید هارمونی و پارادوکس بین سایه انتخابی با رنگ چشم و پوستتان را بدانید و طبق آن آرایش کنید.

cheshm4

پوست سفید و چشم روشن
برای این دسته از خانوم ها انتخاب سایه همان قدر که آسان است سخت هم به نظر می رسد. شاید با این جمله کمی گیج شده باشید اما واقعیت این است ، همان قدر که به پوست های روشن هر سایه ای می آید اما برای چشم های روشن باید دقت و توجه زیادی داشته باشید. تفاوت بین چشم سبزها و چشم آبی ها زمین تا آسمان است. پس به صرف اینکه چشمتان روشن است نمی توانید یک نسخه را برای همه بپیچید. کسانی که چشمان سبز دارند باید علاوه بر رنگ هایی که می توانند به عنوان سایه انتخاب کنند ، یک هاشور همیشگی از رنگ ذعالی یا سیاه در انتهای چشم شان داشته باشند تا گرمای این رنگ تیره هم به حالت چشم شان کمک کند و هم از آن بت بودنی که ممکن است با انتخاب سایه طلایی ، بژ ، حنایی و قهوه ای دارند خارج شوند. پس این رنگها می تواند مناسب برای افرادی باشد که دارای چشم سبز هستند. چشم آبی ها اما می توانند از طیف رنگی سبزآبی هم برای سایه شان استفاده کنند. اما خود رنگ آبی و رنگ سبز نمی تواند گزینه مناسبی برای آن ها باشد چون هرچقدر هم چشم هایی درست و حالت دار داشته باشند این سایه ها قسمت فوقانی چشم شان را کوچک تر نشان می دهد و فرورفتگی های احتمالی پشت چشم را بیشتر نمایان می کند. رنگ اکر ، پوست پیازی و سورمه ای رنگ های است که با اضافه کردن یک قلمو تونالیته ی رنگ تیره تر می تواند چشم هایی زیبا برای افرادی که چشم آبی هستند به وجود بیاورد.

cheshm1

گندمی های چشم عسلی
رنگ پوست گندمی که بین رنگ سفید و سبزه است برای انتخاب سایه نسبت به دیگران دستشان باز تر است. به همین خاطر می توانند بیشتر رنگ های موجود در سایه های چشم را انتخاب کنند اما باید این نکته مهم را فراموش نکنند که به هیچ عنوان رنگ انتخابی شان نباید اکلیلی و براق باشد. رنگ های نسبتا مات و مخملی بدون اکلیل روی پوست های گندمی جلوه بسیار زیبایی دارد. همچنین استفاده از رنگ های بسیار روشن مانند گلبهی ، صورتی ، نارنجی به هیچ عنوان به افراد گندمگون توصیه نمی شود. بیشتر افرادی که رنگ گندمی دارند چشم هایشان در طیف رنگی عسلی و قهوه ای است ، به همین خاطر باید به هارمونی رنگ سایه و چشم هم توجه زیادی کنید. مثلا رنگ آبی به هیچ عنوان برای این رنگ پوست و چشم توصیه نمی شود مگر اینکه با رنگ خاکستری ترکیب شود تا آن گرمای زیاد را بگیرد. انتخاب رنگ هایی که کنتراست دارند و به قول معروف تضاد زیادی با رنگ چشم دارند هم به این افراد توصیه نمی شود. 

cheshm3

سبزه های چشم مشکی
چشم مشکی، شاید رایج ترین رنگ چشم در ایران مشکی باشد به همین دلیل به این افراد بیشتر توصیه می شود که حتی اگر به سبک آرایش خلیجی هم علاقه ای ندارند اما از رنگ های موجود در این آرایش استفاده کنند. رنگ هایی که پایه ی آن ها مشکی، خاکستری ، ذغالی و قهوه ای است. البته در این رنگ پوست و چشم از رنگ هایی که دارای کنتراست است هم می شود استفاده کرد. مثلا ترکیب رنگ سبز و زرد ، ترکیب زرد و آبی؛ اما یادتان باشد رنگ ها نباید بی حال و لایت باشند ، رنگ های آبی و سبز تا حد ممکن باید به تیرگی بخورند تا در نهایت با یک برس آغشته به رنگ ذغالی یا مشکی محو شوند تا بتوانند پشت چشم را زیبا کنند. برخلاف پوست های گندمی می توانید در این رنگ پوست ها کمی از سایه های مخملی که براق هستند استفاده کنید ، البته نه به اندازه ی پوست های سفید که اتفاقا اکلیلی بودن و براق بودن سایه می تواند یک امتیاز مثبت برای آن ها به شمار بیاید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 235311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟