داروی مسکن فنتانیل 9 قربانی گرفت

گریگور رابرتسن، شهردار ونکوور ضمن ابراز تاسف از این واقعه این وضعیت را برای این شهر کانادا "اسفناک" توصیف کرده و گفته احتمالا تعداد قربانیان افزایش خواهد یافت.

بنابر آمار نهادهای بهداشتی در کانادا، در یکسال گذشته ۲۰۰۰ هزار نفر در این کشور بر اثر مصرف مواد اعتیادآور درگذشته‌اند.

این در حالی است که دولت کانادا میلیون‌ها دلار برای مقابله با آسیب‌های ناشی از مصرف مواد هزینه کرده است اما به گفته شهردار ونکوور، در این رابطه باز هم به بودجه بیشتری نیاز است.

هم زمان آدام پالمر، رئیس پلیس Police ونکوور گفته "حتی تصور مرگ ۹ نفر ظرف یک روز آن هم تنها به یک علت، سخت است".

بنابر گفته آقای پالمر، در ونکوور به طور متوسط ماهانه ۱۵ نفر بر اثر مصرف بیش از اندازه مواد می‌میرند اما در این واقعه اخیر تنها ۹ نفر در طول ۲۴ ساعت درگذشته‌اند و اجساد بیشتری هم هنوز در پزشکی قانونی است.

پزشکی قانونی ونکوور اعلام کرده ظرفیت سردخانه این مرکز تکمیل شده است.

بیشتر اجساد در منطقه شرقی مرکز شهر ونکوور پیدا شدند؛ محله‌ای که به لحاظ تعداد بی‌خانمانان‌، موارد ابتلا به ایدز و تن‌فروشی از شهرت جهانی برخوردار است.

ونکوور کانادا به علت آن که در زمستان به اندازه دیگر مناطق این کشور سرد نمی‌شود، یکی از مراکز تجمع بی‌خانمان‌هایی است که ترجیح می‌دهند شب را در خیابان بخوابند.

داروی مسکنی که موجب مرگ این ۹ نفر شده فنتانیل نام دارد که مصرف تنها ۲ میلی گرم آن می تواند موجب مرگ یک فرد بزرگسال شود.

فنتانیل یکی از مسکن‌های بسیار قوی است که معمولا برای کاهش دردهای مزمن و هنگامی که دیگر داروهای مسکن اثر نمی‌کنند، تجویز می‌شود.

این دارو اثرات مشابهی چون مرفین بر گیرنده‌های اندروفین مغز می‌گذارد. مصرف بدون مجوز پزشک این دارو می‌تواند با عوارض شدیدی چون اختلالات تنفسی، موجب مرگ شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 233317 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟