آغاز هفته نهم رقابت های لیگ دسته اول

تیم های صدرنشین در تبریز، شیراز، آمل و کرمان به مصاف حریفان خود می روند. جدول رده بندی این رقابت ها تا پایان هفته هشتم یک تیم 17 امتیازی به نام نفت مسجد سلیمان و سه تیم 16 امتیازی به نام های بادران تهران، نساجی مازندران و برق جدید شیراز به خود می بیند که حاکی از رقابت تنگاتنگ مدعیان صعود به لیگ برتر است. راه آهن، ایران جوان بوشهر و صبای قم تیم های قعرنشین لیگ دسته اول هستند که هنوز طعم برد را در این فصل نچشیده اند. در ادامه مروری اجمالی بر بازی های مهم هفته نهم لیگ دسته اول خواهیم داشت:
شهرداری تبریز – نفت مسجد سلیمان
تدوام صدرنشینی در تبریز
نفت مسجد سلیمان که هفته گذشته در دیداری خانگی با 2 گل از ملوان بندرانزلی عقب بود، با درخشش میلاد میداودی مهاجم با تجربه خود بازی را به تساوی کشاند و مجددا به صدر جدول بازگشت. حالا شاگردان محمود فکری برای تداوم صدرنشینی خود در تبریز مهمان شهرداری تبریز خواهند بود. تیمی که با 5 امتیاز شرایط خوبی ندارد و به نظر می رسد نفت مسجد سلیمان بتواند سه امتیاز این بازی را به حساب خود واریز کند. در صورت عدم برد مسجدسلیمانی ها، سه تیم 16 امتیازی مترصد این هستند تا جای آنها را در صدر جدول بگیرند.
برق جدید شیراز – بادران
جدال 16 امتیازی ها
بادران که هفته گذشته در دیداری حساس مقابل شاگردان جواد نکونام در خونه به خونه به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل نرسید، حالا باید در شیراز به مصاف برق جدید شیراز برود. دیگر تیم 16 امتیازی که با برد یک بر صفر در تبریز، ماشین سازی را از مقابل برداشت و با روحیه ای مضاعف پا به این دیدار گذاشته است. قطعا برنده این دیدار 6 امتیازی می تواند گامی مهم به سمت صدر جدول برداشته و فاصله خود را با دیگر مدعیان بیشتر کند.
مس کرمان – نساجی مازندران
پاشازاده و آمادگی برای دیدار با استقلال
نساجی مازندران دیگر تیم 16 امتیازی لیگ دسته اول در حالی مهمان مس کرمان خواهد بود که علاوه بر رقابت برای صدرنشینی به دنبال کسب آمادگی برای رویارویی با استقلال Esteghlal تهران در جام حذفی است. مهدی پاشازاده حریف سرسختی مثل مس کرمان را مقابل خود دارد که با 15 امتیاز در تعقیب صدرنشینان این رقابتها از مبارزه پا پس نکشیده است. مسلما این دیدار برای نساجی یک بازی تدارکاتی مهم نیز تلقی می شود تا در آستانه دیدار با استقلال تهران محکی جدی بخورند. مصدومیت بازیکنان کلیدی نساجی در دیدار با مس کرمان قطعا یکی از دغدغه های مهم پاشازاده برای دیدار امروز است تا بتواند با تمام قوا مقابل تیم سابقش صف آرایی کند.
خونه به خونه – ماشین سازی
نکونام در اندیشه 3 امتیاز خانگی
جواد نکونام که با تیم خونه به خونه قدم به قدم پیش می رود و نتایج خوبی هم با این تیم گرفته، حالا در دیداری آسان میزبان ماشین سازی تبریز است که با 5 امتیاز حال و روز خوبی ندارد و در میان تیم های انتهای جدولی قرار دارد. به نظر می رسد خونه به خونه برای کسب سه امتیاز این بازی خانگی مشکل خاصی نداشته باشند و بتوانند به روند صعودی خود ادامه دهند. نکونام و تیمش هفته قبل که با تساوی بدون گل مقابل بادران یک امتیاز حساس را در بازی خارج از خانه خود به دست آوردند، با 3 امتیاز بازی امروز می توانند صعود یکی دو پله ای را در جدول تجربه کنند. بی شک نکونام این دیدار را به عنوان یک تمرین جدی برای تیمش در نظر خواهد گرفت تا بازیکنانش قبل از دیدار با سیاه جامگان در مسابقات حذفی به آمادگی مطلوب برسند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317071 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟