انتخاب‌های اشتباه و مدیرعامل دو شغله

،این آمار برای تیمی که بیشترین قهرمانی لیگ برتر را کسب کرده است دقیقاً فاجعه به حساب می‌آید، در هیچ دوره‌ای از لیگ برتر سابقه نداشته است سپاهان پس از گذشت 8 هفته تنها 7 امتیاز کسب کند و تا این حد هوادارانش را ناامید کند.
وقتی یک مجموعه در طول چند سال به اهداف خود نمی‌رسد و مدام دچار ناکامی می‌شود بدون شک تقصیرات متوجه راس هرم مدیریتی آن مجموعه می‌شود. در سپاهان نیز باید مقصر اول این ناکامی‌ها را شخص بهرام سبحانی، مدیرعامل فولاد مبارکه بدانیم که با گماردن افراد ضعیف و بدون رزومه در راس مدیریت باشگاه محبوب اصفهان زمینه ساز احوال ناخوش این سال‌های سپاهان شده است. او در سال‌های اخیر از اصغر باقریان و محسن طاهری به عنوان مدیرعامل و مدیرانی ضعیف در هیئت مدیره باشگاه اصفهانی استفاده کرده است و با در پیش گرفتن سیاست صرفه جویی، نقش اصلی را در نتایج اسفبار سه فصل اخیر سپاهان ایفا کرده است.
بخش عمده اى از علل حال و روز ناخوش سپاهان این فصل را باید در نحوه مدیریت محسن طاهرى، مدیرعامل کنونى این باشگاه جستجو کنیم، مدیرعاملی غیر اصفهانی که پیش از این اصلاً رزومه قابل توجهی نداشته است و در حال حاضر نیز علاوه بر مدیرعاملی، سرمربیگری تیم هندبال سپاهان را نیز بر عهده دارد. او فصل گذشته وقتی از میانه راه مدیرعامل سپاهان شد با این استدلال که تیم هندبال با تفکرات او بسته شده است و نمی‌تواند میانه راه آن را رها کند تا پایان فصل به مربیگری‌اش در کنار مدیرعاملی ادامه داد اما در فصل جدید خبری از استعفا نبود و گویا او نتوانست قید قرارداد چند ده میلیونی‌اش در تیم هندبال را بزند و تمام و کمال به امورات باشگاه بچسبد.
برای سپاهان، پر افتخارترین تیم ایران این فاجعه مدیریتی است که مدیرعاملش با تمام تمرکز و حواس به امورات باشگاه نپردازد و در کنار این شغل، سرمربی تیم هندبال باشگاه هم باشد! باشگاه سپاهان با انبوهی از مسئولیت‌ها در حوزه‌های ورزشی و تیمداری، مدیر عاملی تمام وقت می خواهد. طاهری هر چقدر هم که با درایت و حواس جمع باشد، با سرمربیگری تیم هندبال بخش عمده‌ای از تمرکز و انرژی خود را صرف این تیم می‌کند و بخشی از وظایف مدیرعاملیش فراموش می‌شود.
شاید بهتر باشد مدیرعامل سپاهان علاوه بر جریمه اعضای تیم فوتبال، خود را نیز جریمه کند، قطعاً او و اعضای هیئت مدیره سپاهان نیز در این ناکامی‌ها نقش دارند، نقشی چه بسا فراتر از بازیکنان و کادر فنی.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 311701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟