آرمینیا بیله‌فلد به جای پرسپولیس حریف استقلال می‌شود

به رغم تلاش های فراوان اسپانسر مشترک تیم های سرخابی پایتخت سرانجام با تصمیم وزارت ورزش Sport و جوانان (به عنوان مالک مشترک استقلال Esteghlal و پرسپولیس) دربی دوستانه آلمان لغو شد. البته لغو دربی ۸۵ تبعات مالی سنگینی برای سرخابی ها به همراه دارد. این درحالی است پرسپولیس با انگیزه حضور در سوپرجام و کسب یک جام قهرمانی دیگر در آستانه آغاز لیگ هفدهم، اهمیت چندانی به پرداخت جریمه لغو این بازی نمی دهد. اما استقلالی ها تمایلی به پرداخت جریمه ندارند ضمن آنکه به منافع مالی این بازی نیز چشم دوخته اند. در همین ارتباط باشگاه استقلال به حامی مالی اعلام کرده که به تعهداتش برای حضور در آلمان پایبند است و مشکلی برای سفر به آلمان ندارد. 
علیرضا منصوریان هم در این ارتباط می گوید: «ما همه خواسته‌هایمان را با اسپانسر در میان گذاشتیم و حتی اردوی ارمنستان‌مان را هم دو روز زودتر تعطیل کردیم و ۲۵ تیر ماه به تهران برگشتیم. در حال حاضر هم ۷۲۰۰ بلیط برای این دیدار فروخته شده است. به نظر من باید بازی در آلمان برگزار شود تا به هموطنان‌مان که آنجا زندگی می‌کنند احترام بگذاریم. به هر ترتیب به اسپانسر باشگاه گفته‌ام که برای بازی پنجشنبه آماده هستیم، اما اگر بگویند لغو شده روز جمعه یک دیدار تدارکاتی برگزار خواهیم کرد.»
منصوریان در بخش دیگری از صحبت هایش از دغدغه های مالی استقلال برای حضور در آلمان می گوید: «من با اسپانسر باشگاه تماس گرفته و به او گفتم که آمادگی خودمان را برای حضور در آلمان اعلام می‌کنیم. ما در نقل و انتقالات چندین ستاره را جذب کرده و اسکلت فصل گذشته تیم را حفظ کردیم. آسیب ما زمانی آغاز می‌شود که بازیکنان نتوانند پول بگیرند. ما نیاز داریم که ۳۰ درصد اولیه قراردادمان را بگیریم و اگر پول نرسد آسیب می‌بینیم.»
حالا حامی مالی استقلال با توجه به تعهدها و قراردادهایی که در آلمان به ویژه با باشگاه باشگاه آرمینیا بیله‌فلد منعقد کرده در تلاش است تا بازی دوستانه‌ای را بین آرمینیا و استقلال در موعد مقرر برگزار کند تا هم تبعات لغو دربی و جریمه ۳۰۰ هزار یورویی دامن‌گیر آبی‌پوشان نشود هم از امکانات موجود برای درآمدزایی بیشتر بهره ببرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 284395 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟