کودکان و زنان باردار از ضد آفتاب‌های فیزیکی استفاده کنند

شهلا انشاییه  افزود: بهتر است افراد بویژه کودکان در زمان‌های اوج تابش آفتاب یعنی 10 صبح تا 4 بعد از ظهر در معرض نور خورشید قرار نگیرند و در پیک نیک، کنار دریا یا کوهستان از کلاه‌های نقاب‌دار و کرم‌های ضد آفتاب استفاده شود.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ضد آفتاب‌ها از تیرگی پوست، ایجاد کک و مک و لکه‌های پوستی جلوگیری می‌کنند، اضافه کرد: استفاده از ضد آفتاب‌ها در افرادی که پوست روشن دارند، ضروری است و در کودکان باید از کرم‌های فیزیکی استفاده شود.ضد آفتاب‌های فیزیکی کرم‌هایی هستند که نور را منعکس می‌کنند نه جذب و اگر از ضد آفتاب برای کودکان استفاده می‌شود، حتما باید ضد آفتاب فیزیکی باشد. علاوه بر کودکان، زنان باردار نیز باید از ضد آفتاب‌های فیزیکی استفاده کنند. ضد آفتاب‌های شیمیایی نور را جذب و در خود نگه می‌دارند و این امر برای زنان باردار و کودکان مضر است و حتی سایر افراد نیز بهتر است از نوع فیزیکی کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنند. بسیاری از ضد آفتاب‌ها مخلوطی از نوع فیزیکی و شیمیایی‌ هستند.

این متخصص پوست افزود: با استفاده از وسایل کمکی مانند کلاه‌های نقاب دار، عینک آفتابی، لباس پوشیده، دستکش‌های نخی و پیاده روی در سایه نیز می‌توان از قرار گرفتن در آفتاب در امان ماند. آفتاب سوختگی، کک و مک، قرمزی و پیری زود رس پوست از اثرات تابش شدید نور آفتاب است. بیماری‌هایی مانند لوپوس به آفتاب حساس هستند و مبتلایان به این بیماری باید نسبت به استفاده از کرم‌های ضد آفتاب حساس‌تر باشند.

وی با بیان اینکه کرم‌های ضد آفتاب باید شب‌ها از روی پوست شسته شود، خاطرنشان کرد: در مکان‌هایی مانند کنار دریا و کوهستان که تابش آفتاب مستقیم و شدیدتر است کرم های ضد آفتاب باید هر دو تا چهار ساعت تکرار شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 283403 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟