آموزش کارشناسی خودرو به صورت کاربردی

در آموزش کارشناسی خودرو طبق تجربه کارشناسان موارد زیادی وجود داشت از جمله اینکه برای فروش خودروها، کیلومترشان را دستکاری می کردند و به عنوان صفر کیلومتر می فروختند. بنابراین برای خرید خودرو حتما نیازمند کارشناس متخصص و آموزش دیده هستیم که بتواند ایرادهای مربوط به بدنه و قسمت فنی را تشخیص دهد.

پیش نیازهایی جهت آموزش کارشناسی فنی اتومبیل

کارشناسی خودرو یک حرفه است که نیازمند شناخت اصولی و همه جانبه از خودرو می باشد و برای تحقق این امر بهتر است هنرجویان علاقه مند در ابتدا به آموزش مبانی مکانیک خودرو بپردازند زیرا کارشناسی اتومبیل به صورت کاملا حرفه ای، مهارت خاصی را به دنبال دارد زیرا علاوه بر بدنه، ایرادات قسمت فنی خودرو کار ساده ای نیست و توصیه اکید می شود کارآموزان مبانی مکانیک، حتما در دوره های آموزشی تعمیرات موتور خودروها شرکت کنند. آشنایی هرچه بیشتر با قسمت فنی خودرو باعث می شود کار به صورت حرفه ای برای آموزش کارشناسی خودرو ساده تر و راحت تر صورت گیرد.

نکته مهم : آموزش کارشناسی خودرو در آزمون خودرو نیازی به پیشنیاز ندارد و شما میتوانید بدون داشتن اطلاع از ساختارهای فنی و تکنیکی خودرو بر اساس نوع آموزش تخصصی آزمون خودرو موارد کارشناسی خودرو را انجام و بدون نگرانی این حرفه را انتخاب و وارد بازار کار شوید.

 

کارشناسی فنی خودرو

 

سرفصل های آموزشی برای کارشناسی بهتر و دقیق تر خودرو

همانطور که می دانیم کارشناسی خودرو هم از نظر بدنه و هم از نظر فنی باید مورد آنالیز قرار گیرد. به همین دلیل در دوره های اختصاصی آموزش کارشناسی خودرو باید تمامی موارد از قبیل شناسایی انواع مختلف رنگ خودرو، ضخامت رنگ خودروها که معمولا به صورت یک لایه یا چند لایه می باشند، شیوه ی رنگ آمیزی خودروها در کارخانه، شناسایی محل شماره شاسی حک شده، تشخیص قطعات تعویضی بدنه، سلامت موتور و گیربکس، سیستم جلوبندی، بررسی ایرادات فنی از جمله روغن سوزی و غیره هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی آموزش داده شود که بعدها با مشکل مواجه نشوند.

آموزش کارشناسی خودرو حتما باید از طریق کارشناس خودرو مجرب انجام گیرد و بهتر است کار بر روی انواع مختلف شاسی و اتاق خودروها توسط کارآموز انجام شود که بتواند به عنوان مثال کیفیت بدنه و رنگ خودروهای چینی و داخلی را با یکدیگر مقایسه کند که در آزمون خودرو شما میتوانید این مهارت را طی چند جلسه تئوری و عملی فراگیری کنید.

کارشناسی بدنه و رنگ اتومبیل

آموزش کارشناسی خودرو به صورت کاربردی

یکی از آسیب پذیرترین قسمت خودرو، بدنه ی آن است که اگر در اثر تصادف خسارت ببیند به تعمیر نیاز دارد و از آنجایی که زیبایی خودرو با سالم بودن بدنه آن ارتباط مستقیم دارد لذا سابقه ی برخورد بدنه با چیزی یا رنگ شدگی مجدد آن باعث کاهش قیمت خودرو می شود.

تشخیص رنگ خودرو

یکی از مهمترین اقدام قبل از خرید اتومبیل کارشناسی بدنه و رنگ آن می باشد. در عملیات کارشناسی خودرو باید به این موارد توجه شود که قطعات بدنه تعویضی نباشد همچنین سابقه عدم خسارت داشته باشد و دارای شاسی سالم باشد و رنگ شدگی مجدد نیز انجام نشده باشد.

دستگاه الکومتر و دیاگ در آموزش کارشناسی خودرو

برای تعیین ضخامت رنگ بدنه خودرو از دستگاه الکومتر استفاده می کنند که دقت بالایی دارد ولی نمی تواند قطعات تعویض را تشخیص دهد لذا کارشناس فنی با تجربه باید متوجه این موضوع شود.

دستگاه دیاگ نیز جهت عیب یابی قسمت های برقی خودرو مورد استفاده قرار می گیرد و برای ریست کردن نیز از این دستگاه بهره می گیرند. همچنین می توان با دیاگ، کیلومتر شمار را بررسی کرد.

سلامت موتور و گیربکس خودرو از مسائل مهمی است که باید توسط کارشناس فنی بررسی گردد. از جمله می توان به نشتی روغن، کمپرس سیلندرها، سر و صدای قطعات، سلامت رادیاتور، تسمه ها و غیره اشاره کرد. بسیاری از ایرادات وجود دارند که فقط در حالتی که خودرو حرکت می کند ظاهر می شوند به همین دلیل تست رانندگی یکی از فرآیند بسیار مهم کارشناسی فنی است که مواردی از قبیل عملکرد ترمز و شتاب اولیه خودرو را مورد بررسی قرار می دهد.

پس از اتمام آموزش کارشناسی خودرو، شما میتوانید به عنوان کارآموز در کنار متخصصین و کارشناسان فنی و رنگ خودرو به کار آموزی بپردازید تا بتوانید به عنوان کارشناس تجربه بیشتری کسب نمایید و در آینده به عنوان یک کارشناس فنی و خبره بتوانید به بررسی وضعیت کلی خودروها بپردازد.

همچنین با شرکت در دوره های تخصصی کارشناسی خودرو افراد میتوانند به سادگی وارد بازار کاری شوند که روز به روز درحال گسترش است و نیاز به کارشناس خودرو هر روز در حال افزایش است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام میتوانید با شماره 02148416 تماس حاصل نمایید.

کدخبر: 652886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟