آیا پژو پارس اتومات انتخاب خوبی است؟

از طرف دیگر این بالا رفتن قیمت بر روی هزینه نگهداری خودروها و قیمت قطعات هم تاثیر زیادی گذاشته است. تمامی این عوامل باعث شده که مجددا نگاه‌ها معطوف به خودروهای داخلی شود. یکی از محصولات نسبتا خوب ایرانی، پژو پارس است که ایران خودرو با تولید نسخه اتومات آن، سعی در جلب توجه خریداران کرده است. اما آیا پژو پارس اتومات ارزش خرید دارد؟​

پژو پارس اتومات از کجا ضربه می‌خورد؟

پژو پارس که در ابتدا با نام پژو پرشیا به بازار معرفی شده بود، یکی از محبوب‌ترین سدان‌های ایران خودرو است. این خودرو که در واقع یک فیس‌لیفت موفق از پژو 405 است، با تغییراتی در طراحی ظاهری و کیفیت ساخت، می‌توانست تبدیل به یک گزینه‌ی نسبتا خوب برای خانواده‌های ایرانی باشد. اما پژو پارس در مدل اتومات خود نتوانست انتظارات را برآورده کند.

در نسخه‌ی اتومات همان گیربکس معروف AL4 استفاده شده که پیش از این ایران خودرو بر روی پژو 206 قرار داده بود. این گیربکس بازده خیلی خوبی نداشت و جالب بود که ایران خودرو مجددا آن را بر روی پژو پارس نیز امتحان کرد و همین موضوع تبدیل به پاشنه آشیل پژو پارس اتومات شد.

گیربکس AL4 به مرور زمان کیفیت خود را از دست می‌دهد و سروصداهای آزاردهنده آن با تعویض دنده شروع می‌شود. از طرف دیگر مالکان پژو پارس از ضعف ترمزهای این خودرو نیز شکایت می‌کنند.

با وجود مجهز بودن پژو پارس به سیستم ترمز ضد قفل ABS و ترمز های دیسکی و سیستم EBD باز هم در زمان ترمزهای ناگهانی این خودرو دچار مشکل می‌شود. به نظر می‌رسد ایران خودرو با آگاهی از این موارد، هنوز در صدد رفع این مشکلات بر نیامده است.

معایب دیگر پژو پارس

با اینکه پژو پارس یک فیس‌لیفت نسبتا زیباتر از پژو405 است، اما از نظر طراحی تقریبا همان یکنواختی‌های پژو 405 را می‌توان در این خودرو نیز به وضوح دید. این موضوع در بحث رقابت با خودروهای دیگر خودش را نشان می‌دهد.

به علاوه موضوع کیفیت ساخت پایین نیز یکی دیگر از مشکلات این خودرو است که باعث شده از سازمان بازرسی استاندارد تنها یک ستاره‌ی کیفی دریافت کند و این مورد برای یک خودروی داخلی چندان جالب نیست.

این کیفیت پایین ساخت را در استفاده از متریال خشک و نامناسب در داخل کابین هم می‌توان مشاهده کرد. شنیده شدن صداهای مختلف به مرور زمان از داشبورد و کنسول و قسمت‌های مختلف پژو پارس به دلیل همان مواردی است که گفتیم.

پژو پارس حالا و در شرایط کنونی بازار خودرو، قیمت نسبتا بالایی دارد. این قیمت بالا باید یک منطق و دلیل داشته باشد که مخاطب را به سمت خودش جلب کند. جدا از نقص‌های فنی و کیفیت ساخت نامطلوب این خودرو، در مقایسه با دیگر خودروهای هم قیمت موجود در بازار، پژو پارس اتومات، آپشن‌های زیادی هم ندارد. امکانات این خودرو در فرمان هیدرولیک، سنسور دنده عقب، قفل مرکزی، صندلی برقی جلو و ایموبلایزر خلاصه می‌شود.

حالا این موارد را با خودروهای چینی ارزان‌تر که مقایسه کنید متوجه می‌شوید که چرا مردم این چینی‌ها را به تولیدات داخلی ترجیح می‌دهند. این موضوع باعث شده که خرید و فروش پژو پرشیا یا همان پژو پارس، با مشکلات زیادی روبه رو شود و بازار این خودرو را کمی نامطمئن نشان دهد.

البته بسیاری از این مشکلات در مورد پژو پارس اتومات صدق می‌کند و به دلیل قیمت بالای این خودرو توقعات هم به نسبت از آن بالا می‌رود. اما در مورد مدل دنده‌ای پژو پارس هم به دلیل وجود گیربکس دنده‌ای و هم به دلیل قیمت پایین‌تر این خودرو، شاید بسیاری از این مشکلات خودش را خیلی هم نشان ندهد. ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

کدخبر: 615968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟