با گران ترین خودروها در بازار ایران آشنا شوید + جدول

خودرو / به گزارش رکنا ،ممنوعیت واردات خودرو موجب شد تا شنیدن رقم های میلیاردی برای خودروهای وارداتی در بازار کاملا طبیعی باشد؛ روندی که موجب شد تا خودروهای که در رده خودروهای لوکس قرار ندارند نیز با قیمت های میلیاردی کمی ارازن تر از خودروهای لوکس در بازار خرید و فروش شوند با این شرایط می توان گفت این روزها قیمت های چند میلیاردی تنها به خودروهای لوکس اختصاص ندارد و شرایط موجب شده تا تعداد زیادی از خودروهای وارداتی طعم میلیاردی شدن را بچشند.

رصد بازار خودروهای BMW نشان دهنده آن است که BMW X1 مدل ۲۰۱۷ بدون کارکرد قیمتی در حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارد،‌ نکته جالب توجه آن است که این خودرو با قیمت چند میلیاردی به صورت محدود در بازار موجود است.

البته در خصوص BMW X1 این نکته قابل توجه است که امکان خرید بدون کارکرد آن برای متقاضیان وجود دارد اما در خصوص سایر BMW‌ های متقاضیان یا باید به مدل کارکرده آن بسنده کنند و یا به خرید گذرموقت رضایت دهند.

ارزیابی بازار خودروهای BMW نشان دهنده آن است که در حال حاضر BMW i8 با کارکرد ۱۷ هزار کیلومتر قیمتی در حدود ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دارد، خودرویی که به تعداد بسیار اندک در بازار موجود است و این امر موجب شده تا قیمت آن از به بیش از ۱۰ میلیارد تومان برسد.

خودروهای میلیاردی

قیمت BMW X4 نیز در حال حاضر با ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد در حدود ۵ میلیارد و ۲۰۰ تومان است، در خصوص این خودروها این نکته را نیز باید در نظر گرفت که با توجه به ممنوعیت واردات از یک سو و عدم عرضه از سوی نمایندگی رسمی این خودروها با قیمت های متفاوت و بعضا دلبخواه در بازار عرضه می شوند که این امر موجب شده تا نتوان رنج قیمتی دقیقی برای این خودروها در نظر گرفت.

BMW X4 یک خودرو لوکس شاسی بلند کوچک است که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. سیستم انتقال قدرت ایکس۴ با ایکس۳ مشترک بوده و موتور های آن در دو مدل ۴ و ۶ سیلندر بنزینی و دیزلی عرضه می‌شوند که البته بازار ایران تنها شاهد عرضه مدل ۲ لیتری بنزینی توربو شارژ با ۲۴۵ اسب بخار است. ایکس۴ کمی از ایکس۳ بزرگتر ولی نسبت به ایکس۵ کوچکتر است.

اما متقاضیان خرید ۶BMW X مدل ۲۰۲۰ با توجه به ممنوعیت واردات خودرو به کشور باید به خودرو با پلاک گذر موقت بسنده کنند. به گفته فعالان بازار خودرو ۶BMW X مدل ۲۰۲۰ با قیمت ۱۳۰ هزار دلار با پلاک موقت در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و با دلار ۳۰ هزار تومانی می شود ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان.

خریداران خودروهای گذر موقت هر سه ماه باید نسبت به تمدید پلاک اقدام کنند که این امر می تواند برای خریداران این خودرو چالش برانگیر شود.

i330 BMW مدل ۲۰۱۸ را می توان پرفروش‌ترین نسخه‌ سری ۳ دانست. این مدل هم با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر توربوشارژ به حجم ۲ لیتر ارائه می‌شود، اما قدرت ۲۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. نهایت قدرت در ۵۲۰۰ دور بر دقیقه و بیشترین گشتاور از ۱۴۵۰ تا ۴۸۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. در حال حاضر این خودرو با ۱۶ هزار کیلومتر کارکرد با قیمت ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون در بازار قیمت گذاری شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614846 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟