طرح ساماندهی خودرو در کمیسیون صنایع مجلس

به گزارش رکنا ، حجت‌اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه 16 شهریور) این کمیسیون اظهار داشت: طرح جهش تولید دانش‌بنیان‌ها در این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ از آنجایی که شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت مناسبی در حوزه رونق تولید و تامین نیازهای داخلی دارند باید از آنها در زمینه مالیات، بیمه، شرکت در مناقصه‌ها، تامین اجتماعی و... حمایت شود که تحقق این مهم با تصویب طرح حمایت از دانش‌بنیان‌ها ممکن می‌شود.

وی همچنین افزود: طرح ساماندهی صنعت خودرو برگشتی از شورای نگهبان که مربوط به مجلس دهم بود نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت چرا که براساس آئین‌نامه داخلی مجلس این طرح باید تعیین تکلیف شود.

پیشنهاد درباره طرح ساماندهی صنعت خودرو مربوط به مجلس دهم

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به تدوین طرح جدید درباره ساماندهی خودرو در این کمیسیون تصریح کرد: از آنجایی که این طرح جامع بوده و شامل محورهایی مانند نحوه عرضه، قیمت‌گذاری، سازوکار مربوط به پیش‌خرید و... می‌شود به زعم اعضای کمیسیون بهتر است طرح ساماندهی صنعت خودرو مربوط به مجلس دهم مسکوت بماند و طرح جدید و کاملتر پیگیری شود.

فیروزی اظهار داشت: بررسی موادی از طرح مالیات بر عایدی سرمایه یکی دیگر از دستور کارهای کمیسیون صنایع بود؛ از آنجایی که برخی از مواد این طرح مربوط به حوزه فعالیت این کمیسیون است، مواد مذکور در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفته و تصویب رسید.

وی بررسی طرح حمایت از اقتصاد ملی و رونق تولید در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا را دیگر دستور کار کمیسیون صنایع مجلس اعلام کرد و افزود: ساختار این طرح نیاز به تقویت و ساماندهی داشت، بنابراین کمیسیون کلیات آن را بررسی بیشتر فعلا رد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 602589 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟