3 اشتباه کلیدی که افراد باهوش هرگز انجام نمی‌دهند

شدت این ناراحتی در خریدهایی با حساسیت بیشتر و تکرار کمتر مانند خرید خودرو، که امروزه یک کالای سرمایه‌ای و گران‌قیمت است، به‌شدت افزایش می‌یابد. افراد باهوش و باتجربه به‌طورمعمول برای پیشگیری از پشیمانی پس از خرید خودرو، از انجام 3 اشتباه کلیدی خودداری می‌کنند. اگر دوست دارید بدانید آن 3 اشتباه چیست، در ادامه با ما همراه باشید.

1) عدم دریافت مشاوره از کارشناسان خودرو

آیا زمانی که بیمار می‌شوید، به پزشک مراجعه می‌کنید یا خودتان مشغول معالجه خود می‌شوید؟ یا زمانی که به یک مشکل حقوقی برخورد می‌کنید، خودتان وارد عمل شده یا از یک وکیل کمک می‌گیرید؟

عدم دریافت مشاوره در هر حوزه‌ای می‌تواند منابع انسان را تلف کند. این مسئله در خریدهایی با پیچیدگی و انتخاب دشوار مانند خودرو به‌شدت افزایش می‌یابد. متاسفانه اکثر افراد فکر می‌کنند که خودشان می‌توانند ماشین خوب از بد یا خودرو خوش‌فروش را از بدفروش تشخیص دهند؛ در حالی‌که خرید خودرو نیز یک کار تخصصی است که برای انجام آن باید از یک مشاور یا کارشناس مطمئن خودرو کمک گرفت.

زمان، منبع بدون برگشتی است که معمولا در چنین شرایطی تلف می‌شود. در بازار بزرگ خودرو، شما در میان انبوهی از اطلاعات درست و غلط به دنبال خودروی موردعلاقه خود می‌گردید و فکر می‌کنید با صرف زمان بیشتر می‌توانید خرید بهتری داشته باشید. در حالی‌که با وجود تنوع بسیار بالای خودروهای بازار ایران باید اطلاعات لازم برای خرید خودرو سالم و مطمئن را از کارشناسان این حوزه کسب کنید.

2) خرید خودرو بدون کارشناسی و بررسی تخصصی

بررسی یک خودرو پیچیدگی‌هایی دارد که تنها یک کارشناس باتجربه از عهده تشخیص آن‌ها برخواهد آمد. مسائلی مانند تصادف، رنگ‌شدگی، قطعات تعویضی، مشکلات فنی و یا درست کارنکردن آپشن ها از جمله مواردی است که ممکن است شما در بازدید از خودرو متوجه آن نشوید. بنابراین بهتر است هوشمندانه عمل کرده و خودرو را پیش از خرید، کارشناسی کنید تا دچار ضرر و زیان‌های چند ده میلیون تومانی نشوید.

هر فرد برای خرید خودرو به طور میانگین بین 3 تا 5 خودرو را بازدید می‌کند که پرداخت هزینه کارشناسی برای تک‌تک آن‌ها مبلغ قابل توجهی می‌شود. پس اگر باهوش باشید، از جایی خرید می‌کنید که فقط هزینه کارشناسی خودروی آینده خود را پرداخت کنید.

 

3) اتکا به دانش محدود خود در زمینه تنظیم شرایط خرید و قولنامه

تنظیم قراردادهای خریدوفروش از نکات ریز و خاصی برخوردار هستند که عدم قید هر کدام از آن‌ها می‌تواند هر دو طرف را با ریسک‌های غیرقابل جبرانی روبرو نماید. به طور مثال اگر خودرو دچار مشکلاتی مثل جریمه‌های سنگین یا شکایات حقوقی باشد، تنها با نوشتن یک قولنامه محکم و قانونی می‌توانید از شر آن خلاص شوید. پس بهتر است در این زمینه نیز هوشمندانه عمل کنید و از تخصص افراد مجرب در این حوزه برای تنظیم مبایعه‌نامه استفاده کنید.

خرید خودرو

افراد باهوش همیشه مطمئن‌ترین روش را انتخاب می‌کنند

افراد باهوش به‌جای اتلاف وقت برای پیدا کردن گزینه مناسب خرید و انجام معاملاتی با ریسک‌های بالا، سعی می‌کنند گزینه پیشنهادی کارشناسان این حوزه را بررسی و اقدام به خرید کنند.

  • اگر قصد خرید خودرو را دارید، روشی وجود دارد که تنها با برقراری یک تماس می‌توانید خودرو مورد نظر خود را با گزارش کارشناسی کامل و بهترین قیمت پیدا کنید.

اما چگونه؟!

خرید خودرو

نمایشگاه خودرو همراه مکانیک به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده در سطح کشور این امکان را فراهم آورده تا خودرو مورد نظر خود را با استفاده از گزارش کارشناسی و مشاوره تخصصی مشاوران همراه مکانیک انتخاب کنید. تمام خودروهای این نمایشگاه به دقت کارشناسی شده‌اند و گزارش کامل کارشناسی آن‌ها نیز از طریق صفحه خرید و فروش خودرو آدرس https://www.hamrah-mechanic.com/cars-for-sale/ و یا اپلیکیشن همراه مکانیک قابل مشاهده است. ضمنا تمام خودروهای این نمایشگاه با ضمانت 7 روزه پرداخت خسارت به فروش می‌رسند تا خیالتان از بابت سلامت خودرو راحت باشد.

با خرید از نمایشگاه همراه مکانیک از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

  • دریافت مشاوره تخصصی برای انتخاب خودرو متناسب با نیاز و بودجه
  • خرید در کمترین زمان و با بهترین شرایط
  • امکان مقایسه خودروهای کارشناسی شده
  • دریافت ضمانت پرداخت خسارت 7 روزه در مورد شرایط خرید
  • مشاوره حقوقی در هنگام تنظیم قرارداد و قولنامه
  • عقد قولنامه در محل

 

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

 

کدخبر: 578801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟