تولید سمند در جلد ال 90 و ساندرو

"احتمالاً افرادی که ال 90 و ساندرو پیش‌خرید کرده‌اند، ناچارند ماشین وصله‌ پینه ‌شده‌ای تحویل بگیرند چون خودروسازان داخلی به خاطر تحریم‌ها با مشکل کمبود قطعه و تأمین پیشرانه مواجه‌اند".

بر اساس اطلاعات یکی از مدرسان ایساکو ، قرار است پیشرانه EF7 که پیشرانه ساخت داخل است و روی خودروی سمند نصب شده بود، روی اتاق ال 90 و ساندرو هم نصب شود. آن‌طور که این منبع مطلع می‌گوید، مراحل تست این پیشرانه به پایان رسیده و در راه تولید است. انباشت تعهدات دو خودروساز بزرگ و تحویل ‌ندادن به ‌موقع خودروهای پیش ‌فروش‌ شده به خاطر اعمال تحریم‌ها و خروج خودروسازان خارجی از ایران موجب شده است سازندگان داخلی تدبیری بیندیشند و با وصله‌پینه هر آنچه در بساط دارند، خودروی جدیدی را تحویل مشتری دهند که تعهدات عقب‌مانده‌شان جبران شود ولی آیا این تدبیر به نفع مشتری است؟

کارشناسان در خصوص اینکه نصب پیشرانه ساخت داخل EF7 روی خودروهای ال 90 و ساندرو به نفع مشتری هست یا نه و آیا این پیشرانه می‌تواند کیفیت پیشرانه اصلی را ایجاد کند یا خیر، اختلاف نظر دارند ولی همه آنها بر این باورند قبل از تحویل خودروی جدید، مشتری باید بداند مشخصات آن چیست و چه محصولی را تحویل خواهد گرفت. آن‌طور که یکی از مدرسان ایساکو می‌گوید: روی اتاق ال 90 و ساندرو پیشرانه ملی سمند تست و آزمایش شده و این پیشرانه در راه تولید است. این اتفاق به خاطر نبود قطعه پیشرانه خودروهای یادشده رقم خورده و از منظر هزینه‌ها، تغییر پیشرانه برای خودروسازان به‌صرفه‌تر است ولی از منظر کیفیت، پیشرانه ملی پایین‌تر از پیشرانه K4M است. به گفته این منبع مطلع، پیشرانه ال 90 و ساندرو، K4M بود و پیشرانه ملی به نام EF7 طراحی و تولید داخل است. این پیشرانه روی سمند نصب شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485488 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟