جزئیات انفجار کامیون مهمات در اتوبان قزوین/یک پلیس زخمی شد+فیلم و عکس (مستند های ویژه)
حجم ویدیو: 9.04M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

این حادثه وحشتناک با اقدام بموقع تیم اسکورت کامیون مهمات و مسدود کردن راه برای رانندگان دیگر هیچ تلفات جانی ای در پی نداشت.
عصر پنج شنبه کامیونی پر از مهمات سپاه با ترکیدیگی لاستیگ و انحراف از جاده بخاطر برخورد با گاردریل آتش گرفت که با سرایت شعله ها به محل قرارگرفتن مهمات انفجارهای وحشتناکی را رقم زد.

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه در خصوص جزئیات این سانحه اظهار داشت: این سانحه مربوط یکی از تریلی‌هایی بود که مقادیری از گلوله‌های توپ متعلق به یکی از یگان‌های سپاه را حمل می‌کرد که این تریلی در اثر ترکیدگی لاستیک دچار واژگونی و برخورد با گاردریل کنار جاده در هوای بسیار گرم شده و دچار آتش‌سوزی و انفجار می‌شود.

شریف گفت: با تدابیر ایمنی پیش‌بینی شده برای جلوگیری از آسیب به خودروهای در حال حرکت بلافاصله مسیر توسط تیم اسکورت مسدود و با همکاری مردم هیچ آسیبی به کسی نمی‌رسد و تنها یکی از مأموران فداکار نیروی انتظامی دچار مصدومیت جزیی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات ایمنی جهت حمل و نقل مهمات نظامی طبق دستورالعمل جاری بر فرآیند چینش مهمات در تریلی به طور کامل اعمال شده بود و تدابیر دیگر نظیر نبودن چاشنی نیز از دیگر اقداماتی بود که مسئولان امر صورت داده بودند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین ترکیدگی لاستیک و عدم کنترل خودرو توسط راننده را عامل انفجار تریلر حامل مواد منفجره در اتوبان تاکستان عنوان کرد.

رضا گروسی عنوان کرد: بعد از ظهر پنج شنبه یک دستگاه تریلر حامل مواد انفجاری و محترقه از اتوبان زنجان به سمت تاکستان در حال حرکت بود که به دلیل ترکیدگی لاستیک و عدم کنترل خودرو توسط راننده دچار سانحه شده است. خوشبختانه بعد از حادثه عوامل مدیریت بحران و نیروهای پلیس راهور استان وارد عمل شده و دو محور شمالی و جنوبی اتوبان مسدود شد.

مدیرکل بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: این حادثه در 5 کیلومتری محور قره‌باغ، ایستگاه اتوبان قزوین زنجان و در منطقه‌ای غیرمسکونی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به عدم تلفات جانی این حادثه گفت: راننده و یکی از عوامل پلیس راهور در این حادثه دچار مجروحیت جزئی شده‌اند که پس از انتقال به مراکز درمانی حال هر دو مساعد گزارش شده است.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین گفت: حادثه انفجار خودرو در اتوبان قزوین به زنجان خوشبختانه هیچ تلفاتی نداشته است و دو مجروح سطحی آن مداوا شده اند.

، پیمان نامداری دقایقی قبل اظهارداشت: بلافاصله پس از اعلام گزارشی مبنی بر انفجار خودرو در اتوبان قزوین به زنجان در محدوده شهر تاکستان سه آمبولانس از پایگاههای کهک، قره باغ و تاکستان به محل اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به وجود چند خودروی دیگر در محل که احتمال حوادث دیگر را می دادیم یک دستگاه اتولانس(اتوبوس آمبولانس) را هم به محل اعزام کردیم تا بتواند خدمات رسانی را تسریع کند که خوشبختانه مورد استفاده قرار نگرفت.

نامداری تصرح کرد: راننده خودروی منفجر شده در محل مداوا شد و مشکلی نداشت و یک نفر هم بر اثر ترکش مواد حاصل از انفجار آسیب دیده بود که برای مداوای بیشتر به بیمارستان تاکستان منتقل شد و این فرد نیز پس از درمان از بیمارستان مرخص شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 99416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟