گذشت مادرشوهر از قصاص عروس قاتل در اردبیل / این زن با چاقو مرد جوان راکشته بود

به گزارش رکنا، چند سال قبل مأموران پلیس اردبیل از قتل مردی جوان به دست همسرش با خبر شده و برای بررسی ماجرا راهی محل حادثه شدند. وقتی تیم جنایی به خانه مقتول رسید در تحقیقات اولیه مشخص شد مرد جوان با اصابت ضربه چاقو توسط همسرش به قتل رسیده که با پیگیری‌های پلیسی زن جوان بازداشت شد.

متهم در بازجویی‌های تخصصی پلیس لب به اعتراف گشود و گفت: روز حادثه با دخترم برای خرید به بازار رفته بودیم و من برای دخترم یک مانتو گرانقیمت خریداری کردم. وقتی همسرم از سرکار برگشت و متوجه شد که مبلغ زیادی بابت مانتو هزینه کرده‌ام، با من درگیر شد و دعوای ما بالا گرفت. اما در جریان این درگیری من از شدت خشم با چاقو ضربه‌ای به او زدم که منجر به مرگش شد بعد هم از ترس فرار کردم.با اعتراف صریح متهم به قتل، پرونده بعد از طی روال قانونی برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان اردبیل ارجاع شد.

از آنجا که مادر مقتول تنها ولی دم پرونده بود، وی برای عروسش درخواست قصاص کرد و بدین ترتیب با توجه به درخواست مادر مقتول، قضات دادگاه، زن جوان را به قصاص محکوم کردند.

در حالی که متهم در زندان بود و شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شده بود، هیأت جهادی بخشایش ستاد صبر استان اردبیل که با شروع ماه محرم پویشی تحت عنوان «به حرمت امام حسین (ع) می‌بخشم» را برای جلب رضایت شاکیان پرونده های محکومان به قصاص راه‌اندازی کرده و تلاش خود را برای نجات زندانیان به کار گرفته‌اند، همزمان با عزاداری سیدالشهدا، اعضای هیأت بخشایش به سراغ مادر شوهر این زن رفتند تا بتوانند با جلب رضایت وی، عروس جوان را از مجازات مرگ نجات دهند. بدین ترتیب سرانجام در ایام دهه اول محرم، تلاش اعضای این هیأت به نتیجه رسید و این مادر داغدیده به حرمت خون حسین(ع) و حضرت زینب(س) از قصاص عروس خود گذشت کرد.

کدخبر: 812816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟