جزئیاتی تازه از گروگان‌گیری در قم
حجم ویدیو: 7.83M | مدت زمان ویدیو: 00:03:10

به گزارش رکنا، دیروز حادثه ای بی سابقه در قم اتفاق افتاد ،گروگان گیری در یک اتوبوس در شهرک فاطمیه ،غائله ای سه ساعته از متهمی ۲۸ ساله‌ و سابقه دار،اما اتفاق دیروز چه بود ؟از کجا شروع شد؟و به کجا ختم شد؟

ع ز که به شیره تریاک اعتیاد دارد، در بازسازی صحنه جرم برای مقام قضایی می‌گوید: ساعت ۲۱ روز یکشنبه ۲۵ آبان از منطقه دانیال همسر برادر خود را به بهانه خرید مایحتاج زندگی سوار ماشین کردم و پس از ساعتی چرخیدن در خیابان‌ها بحثمان بالا گرفت.

متهم که پیش تر اسلحه‌ای تهیه کرده بود این طور ادامه داد: با بالا گرفتن بحث از او خواستم اشتباهات گذشته را ادامه ندهد، اما زمانی که با مخالفت او روبرو شدم اسلحه را به طرفش نشانه رفتم و تنها یک تیر به سرش زدم.

متهم گفت: جنازه مقتول را در حوالی بلوار فردوسی و در مکانی خلوت رها کرده و با برادرم تماس گرفتم و به او اطلاع دادم.

او که بعد از این قتل در تهران متواری شده بود و با اسلحه ای که داشته آن جا هم دست به قتل زده است ،این بار زنی چهل و پنج ساله که به خانه اش می رود ،می گوید خانه مناسبی نبوده و اقدام به قتل کرده است.اما اینجا هم کار تمام نشده به قم می آید در شهرک فاطمیه و سوار اتوبوس می شود!

متهم در ادامه از انگیزه اش برای آدم ربایی و گروگانگیری در اتوبوس صحبت کرد و گفت: با همراه داشتن اسلحه سوار اتوبوس در شهرک فاطمیه شدم و با کم شدن تعداد مسافران از راننده خواستم خودرو را متوقف کند.

متهم افزود: در تماس با نیروی انتظامی قصدم برای گروگانگیری را اطلاع دادم و از آن‌ها ملاقات با خوانواده ام را خواستار شدم.

ع ز می گوید: برادرانم که به دیدنم آمدند با بغل کردن من دستانم را به سمت آسمان گرفتند و پس از خلع سلاح مرا به ماموران تحویل دادند.

او تاکید می‌کند: قصد آسیب زدن به هیچ یک از گروگان‌ها را نداشته است و تنها می خواسته خانواده اش را بار دیگر ملاقات کند.

دادستان عمومی و انقلاب قم هم با اشاره به سابقه دار بودن متهم گفت: درخواست دادستانی اشد مجازات و تعیین حکم محاربه برای متهم است.

حجت الاسلام و المسلمین غریب افزود: دستگاه قضایی و انتظامی استان با تمام قدرت با این دست اقدامات و جرایم خشن مقابله می‌کند و با قاطعیت با این متهمان برخورد خواهد کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟