عروس کینه ای شوهر تهرانی اش را با اسید کشت +عکس

به گزارش رکنا، این زن پیشتر به قصاص محکوم شده بود اما دیوان عالی کشور رای صادر شده را تایید نکرد.

اسیدپاشی شبانه روی شوهر

آذر سال 96 بود که یک زن دست به اقدام وحشتناکی زد و یکی از پرونده های جنایی تهران را کلید زد.

این زن کینه جو شب وقتی همه در داخل خانه شان واقع در شهرری خوابیده بودند سراغ همسرش رفت و روی این مرد اسید پاشید.

مرد که با احساس سوزش دردناک از خواب پریده بود با فریادهای سوختم سوختم همه اهالی محله شان را از خانه هایشان بیرون کشید.

همزمان با ناله های مرد جوان آمبولانس اورژانس که در تماس تلفنی اهالی خانه و همسایه ها از سرنوشت وحشتناک این مرد مطلع شده بودند خود را به محل اسیدپاشی رساندند و پیکر نیمه جان مرد را به بیمارستان انتقال دادند.

تحقیقات میدانی

همزمان با انتقال مرد اسیدسوخته به بیمارستان ماموران کلانتری وارد عمل شدند و در تجسس های میدانی دریافتند یک خشونت خانوادگی رخ داده و همسر این مرد برای انتقام جویی یکی از هولناک ترین روش ها را انتخاب کرده است.

بازداشت زن اسیدپاش

ماموران پلیس در نخستین اقدام زن جوان را بازداشت کردند و او اقدام کینه جویانه اش را ناشی از اختلافات شدید خانوادگی دانست.

مرگ در بیمارستان

مرد اسید سوخته که در بیمارستان تحت درمان های تخصصی بود با وجود تلاش بسیار زیاد تیم پزشکی در جدال با مرگ تسلیم شد و با از پای درآمدن وی پرونده اسیدپاشی زن وارد مرحله جنایی شد.

اعتراف

زن جوان که شنیده بود شوهرش کشته شده است در بازجویی های جنایی به افسر تحقیق گفت: من و شوهرم از همان ابتدای ازدواجمان با هم اختلافات شدیدی داشتیم. شوهرم مرد بدخلق و بد رفتاری بود. روزی نبود کتک نخورم او مدام مرا اذیت می کرد گمان می کردم وقتی بچه مان به دنیا بیاید رفتارهای شوهرم تغییر می کند تا این که صاحب یک پسر شدیم و عجیب این که همسرم نه تنها رفتارهایش بدتر شد بلکه هزینه های زندگی من و بچه ام را هم تامین نمی کرد.

وی افزود: از همسایه ها خجالت می کشیدم هربار اعتراض می کردم باید کتک می خوردم هر روز با هم دعوا داشتیم.آخرین بار دعوای میان من و شوهرم شدت گرفت و او من را به شدت کتک زد خیلی بی رحمانه رفتار کرد بچه مان شاهد بود و فقط گریه می کرد. وقتی دست از سرم برداشت و رفت استراحت کند فقط تنفر در وجودم بود خیلی از او کینه به دل گرفتم. من قبلا همسرم را تهدید به اسیدپاشی کرده بودم او می دانست اصلا دوستش ندارم اما جدی نگرفته بود و به این حرف توجهی نکرده بود.

زن جوان با گریه ادامه داد: من آن شب تا صبح برای انتقام گیری از شوهرم فکر کردم. تا این که نزدیکی های صبح تصمیم گرفتم نقشه ام را عملی کنم. به انباری خانه رفتم و ظرف چهار لیتری حاوی اسید را برداشتم. من با ظرف اسید بالای سر شوهرم که خوابیده بود ایستادم. می خواستم او را تهدید کنم تا دست از بد رفتاری بردارد ولی او با دیدن من بالای سرش از خواب پرید و ناخواسته ظرف اسید روی سرو صورتش ریخت.من که شوکه شده بودم بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم ولی انگار کار از کار گذشته بود.

زن اسیدپاش جنون ندارد

زن اسیدپاش که خونسردانه اعتراف می کرد با دستور بازپرس جنایی تهران در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت که سلامت روان وی تایید شد و متخصصان پزشکی جنایی اعلام کردند این زن جنون ندارد.

قصاص عروس

پرونده عروس اسیدپاش بعد از صدور کیفرخواست و بازسازی صحنه جنایت برای محاکمه در اختیار شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران قرار گرفت و او در نخستین جلسه محاکمه با اصرار مادرشوهرش برای قصاص وی روبه رو شد.

زن جوان نیز به دفاع از خود پرداخت و از خانواده شوهرش خواست تا به خاطر فرزندش او را ببخشند.

مجازات قصاص

با رد این درخواست از سوی مادرشوهر این زن اسیدپاش، قضات وی را به قصاص محکوم کردند و این حکم با اعتراض عروس کینه جو در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و چون در روال رسیدگی به پرونده ،گزارش پزشکی قانونی به اولیای دم ابلاغ نشده بود قضات دیوان عالی کشور حکم صادر شده را تایید نکردند و پرونده را برای رفع نواقص به دادگاه برگرداندند.

دادگاه دوم

زن جوان دیروز بار دیگر در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی و با حضور یک قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه گزارش پزشکی قانونی به اولیای دم ابلاغ شد و مادر مقتول گفت: من به هیچ عنوان از خون پسرم گذشت نمی کنم و برای عروسم قصاص می خواهم. این زن مستحق مرگ است.

سپس زن جوان در حالی که اشک می ریخت به دفاع از خود پرداخت و گفت: باور کنید من قصد کشتن همسرم را نداشتم. فقط می خواستم او را بترسانم تا دست از بداخلاقی بردارد.حتی قبلا بارها به او گفته بودم با اسید خودم و پسرمان را می سوزانم ولی شوهرم با بی اعتنایی جوابم را می داد . رفتارهای بد همسرم و بی اعتنایی های او به من و زندگی مان موجب شد تا دست به این کار بزنم. حالا پشیمانم و از خانواده همسرم تقاضا دارم به خاطر نوه خردسالشان مرا ببخشند.

بنابر این گزارش؛ در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

تحلیل کارشناس

عاقبت تحمل زندگی فرسایشی

دکتر علیرضا شریفی یزدی- جامعه شناس و استاد دانشگاه

خشونت خانگی یا خانوادگی جزو آسیب های هر جامعه ای به شمار می رود و تقریبا در همه جوامع مشاهده می شود اما امروزه در اغلب خانواده ها خشونت شکل جدیدی به خود گرفته است و علاوه بر خشونت مردان علیه زنان این پدیده به صورت برعکس نیز در برخی خانواده ها دیده می شود و زنان هم خشونت های بی شماری علیه همسران خود نشان می دهند.

نداشتن مهارت های زندگی آشنا نبودن با مهارت گفت و گو و حل مسئله از مواردی است که عامل شیوع خشونت خانوادگی بین زوج ها می شود. مطالعات نشان می دهد زوج های جوان بدون در نظر گرفتن نکات اشتراک و افتراق و بدون بهره مندی از مشاوره های خانواده زیر یک سقف می روند و بعد از تشکیل خانواده تازه مشکلات خود را نشان می دهد و خشونت های خانوادگی افزایش می یابد.

البته برخی زوج ها نیز بعد از گذشت سال های طولانی از ازدواج شان هنوز هم درگیری فیزیکی دارند و نزاع و ضرب و شتم در این خانواده ها مشاهده می شود. این زنان و مردان نتوانسته اند در طول زندگی مشترک مهارت های لازم را کسب کنند و به همین علت مشکلات زندگی شان تمامی ندارد.

برخی زوج ها در درون خانواده مهارت های لازم را فرانگرفته اند و حتی نظام آموزشی هم این مسائل مهم را به آن ها نیاموخته است . بنابراین وقتی که نمی توانند مشکلات خانوادگی را با صحبت و گفت و گو حل کنند به پرخاشگری روی می آورند طبیعتا این افراد معیوب رفتاری را در زندگی تکرار می کنند و به تدریج دچار ناکامی و احساس یاس می شوند و کم کم احساس نبود امنیت نیز عامل اضطراب و استرس دایمی شان می شود.

اضطراب و ناکامی در زندگی به خشم و سپس پرخاشگری خانوادگی تبدیل می شود. زمانی که درگیری های شدید بین والدین ریشه دار و عمیق می شود زنان و مردان به بیرون از خانه پناه می برند و طلاق عاطفی در روابط شان شکل می گیرد. البته برخی از این زوج ها بعد از درگیری های مداوم و شکسته شدن حرمت ها طلاق و جدایی را ترجیح می دهند اما طلاق عاطفی به خاطر وجود فرزندان بیشتر در این زندگی های اجباری مشاهده می شود.

مشکل دیگر خشونت های خانوادگی معضلات اقتصادی است که زوج ها در زندگی با آن رو به رو می شوند و چون عده ای از خانواده ها سد معاش شان کاهش یافته است و تحت فشار اقتصادی هستند سریع تر به پرخاشگری و خشونت علیه یکدیگر روی می آورند و به این علت که در تامین نیازهای اولیه زندگی شان کم می آورند مرتکب خشونت علیه یکدیگر می شوند بنابراین امنیت اقتصادی و اجتماعی در کاهش و افزایش خشونت خانوادگی بی تاثیر نیست.

زنان و مردان به تدریج در این زندگی فرسایشی دچار افسردگی، اضطراب و وسواس فکری می شوند و پرخاشگری در آن ها افزایش می یابد تا حدی که ممکن است مرتکب قتل شوند و دست به همسرکشی بزنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 508848 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟