زن مطلقه نمی دانست معشوقه موبایلی اش در زندان است!  + گفت و گوی تصویری
حجم ویدیو: 34.95M | مدت زمان ویدیو: 00:04:41

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، چندی قبل با افزایش پرونده های کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در قرعه کشی رادیو جوان تیمی از ماموران اداره 14 پلیس Police آگاهی تهران برای دستگیری عاملان این کلاهبرداری ها وارد عمل شوند.

ماموران در گام نخست تحقیقات پی بردند که عاملان این فریبکاری های میلیونی در تماس با طعمه هایشان آنها را به بهانه برنده شدن در قرعه کشی رادیو جوان پای دستگاه های عابربانک کشانده و با چرب زبانی و فریبکاری عملیات کارت به کارت را انجام داده اند و طعه های این باند پس از انتقال پول به کارت آنها تازه متوجه گرفتار شدن در دام این باند شده اند.

کارآگاهان در ادامه پی بردند که تبهکاران پول ها را به حساب بانکی افراد معتاد Addicted یا مجهول الهویه منتقل می کنند و پس از آن پول ها را برداشت می کنند.

ردیابی های ادامه داشت تا اینکه ماموران با اقدامات فنی و پلیسی متوجه شدند که این کلاهبرداری ها از داخل زندان Prison هدایت می شود.

همین کافی بود تا منصور یکی از تبهکاران حرفه ای در زندان ردیابی شود و وی پس از انتقال از زندان به پلیس آگاهی تهران پرده از راز این کلاهبرداری های ماهرانه برداشت.

در ادامه ماموران زن جوانی را که پول کلاهبرداری شده به حساب وی واریز شده بود را در عملیات پلیسی دستگیر کردند.

منیژه پس از دستگیری به خبرنگار رکنا گفت: من بیگناهم و به خاطر اینکه از من سوء استفاده شده است دستگیر شدم و در این باند کلاهبرداری هیچ نقشی ندارم.

وی افزود: سالها پیش همسرم به خاطر یک قتل Murder به زندان افتاد و سالها در زندان بود که توانست با پرداخت دیه 200 میلیون تومانی از اولیای دم رضایت بگیرد که در این مدت من و دخترم به تنهایی زندگی می کردیم و در غیاب او از شوهرم طلاق گرفتم.

زن جوان گفت: چندی قبل مرد جوانی در اینستاگرام Instagram با من طرح دوستی ریخت و در ادامه دوستی ما به تلگرام Telegram کشید و ادعا می کرد که قصد دارد به من و دخترم کمک کند و در پاساژ علاالدین مغازه دارد.

مرد جوان هر روز برای من عکس می فرستاد و اصلا فکر نمی کردم او یک مجرم از زندان است و حتی یک بار برای من 2 میلیون تومان پول واریز کرد و پس از اعتماد سازی با من تماس گرفت و عنوان کرد که می خواهد به تولد یکی از دوستانش برود و زمانی برای خرید کادو ندارد سپس با واریز پول به کارتم از من خواست تا یک سکه بخرم و آن را به راننده آژانسی که خودش می فرستد تحویل دهم.

این زن جوان ادامه داد: من که به مرد جوان اعتماد داشتم سکه را خریدم و تحویل راننده آژانس دادم و پس از آن بود که دستگیر شدم.

گفتگو با کلاهبردار حرفه ای

منصور که بخاطر سرقت Stealing مسلحانه سالهاست که در زندان به سر می برد با صدایی آرام و خونسرد ادعا می کند که 12 میلیون تومان بدهکار هستم که با شاکی های پرونده ام صحبت می کنم و با رضایت آنها از زندان آزاد می شوم.

سابقه داری؟

12 سال به خاطر سرقت مسلحانه در زندان هستم و سالها نیز به خاطر سرقت های دیگر در زندان بودم.

الان به چه جرمی دستگیر شدی؟

پول شویی و کلاهبرداری از داخل زندان.

به چه شیوه و شگردی این سناریو را به اجرا می رساندی؟

در تماس با طعه هایم ادعا می کردم که برنده رادیو جوان شده اند و برای دریافت کمک هزینه های سفر آنها را به پای دستگاه های خود پرداز می کشاندم و سپس عملیات کارت به کارت را انجام می دادند.

با زبان انگلیسی عملیات بانکی را انجام می دادند؟

نه، همه عملیات با زبان فارسی دستگاه صورت می گرفت و حتی به آنها پیغام انتقال کارت به کارت از سوی دستگاه صادر می شد اما طعمه هایم به خاطر طمعی که داشتند آن را تایید می کردند.

چطور متوجه این کار نمی شدند؟

محلی را که باید مبلغ را وارد می کردند به آنها اعدادی را می گفتم که فکر می کردند کد قرعه کشی است، چون اعداد را با صفر شروع می کردم و طعمه هایم غافل از اینکه پول به حساب ما واریز می شود حرف هایمان را باور می کردند.

طعمه هایت افراد بی سواد بودند؟

نه، دکتر، استاد زبان و حتی قاضی Judge دادگستری نیز تو سوژه هایمان بودند که همگی به خاطر طمع تا پای دستگاه عابربانک می رفتند.

گوشی موبایل از کجا تهیه می کردی؟

به راحتی در دستمان بود.

مگر در زندان گوشی موبایل است؟

بله، شما الان قصد خرید گوشی موبایل داشته باشید باید یک هزینه ای پرداخت کنید تا پاساژ علاالدین بروید اما ما با پرداخت پول از اتاق کناری گوشی موبایل را تهیه می کردیم.

آزاد بشوی دوباره دست به تبهکاری می زنی؟

نه، رضایت شاکیان پرونده ام را بگیرم دیگر خلاف نمی کنم.

فکر می کردی دستگیر شوی؟

آخر تبهکاری و خلاف پلیس است، 100 بار ما طعمه می گیریم و یکبار هم خودمان طعمه پلیس می شویم.

چطور می توانی از شاکیان پرونده ات رضایت بگیری؟

حدود 12 میلیون تومان بدهکار هستم که با صحبت با طعمه هایم رضایت آنها را می گیرم.

کارت های بانکی را از کجا تهیه می کردی؟

به راحتی با پرداخت پول به افراد معتاد، کارت های بانکی شان را می خریدیم.

بیرون از زندان چند نفر با تو همکاری می کردند؟

گذری بود و اتفاقی افراد را پیدا می کردم.

افسر پرونده این کلاهبردار حرفه ای به رکنا گفت: کلاهبردار حرفه ای از داخل زندان با پرداخت 50 تا 100 هزار تومان کارت های بانکی افراد معتاد و مجهول الهویه را خریداری می کرد و گوشی موبایل نیز در زندان رجایی شهر و قزل الحصار به فروش می رسد.

بنا به این گزارش، افرادی که در دام این کلاهبرداری تلفنی گرفتار شده اند برای پیگیری پرونده شان به اداره 14 پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کدخبر: 378106 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟