مرگ برادر قاتل پسر همسایه به خاطر ایدز در زندان شهید رجایی کرج!

ششم تیر‌سال‌92، مأموران پلیس از قتل Murder مرد 27ساله به نام فرید در خیابان اردشیر تهران باخبر و راهی محل شدند. شواهد نشان می‌داد مرد جوان در جریان درگیری با دو برادر به نام‌های امید و حمید کشته شده است. بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی، تلاش برای دستگیری دو برادر آغاز شد تا اینکه چند روز بعد کارآگاهان آنها را شناسایی و بازداشت کردند. هر دو برادر با اعتراف به جرمشان تحت بازجویی قرار گرفتند و امید در شرح ماجرا به مأموران گفت: «سالها با فرید دوست و همسایه بودیم. روزی فرید موتورمان را برای انجام کاری قرض گرفت اما به قولش عمل نکرد و آن را پس نمی‌داد. همین بهانه‌ای شد تا با هم درگیر شویم.‌» متهم ادامه داد: «مقتول قبل از حادثه Incident به خاطر تصادف Crash ضربه مغزی شد و در بیمارستان بستری بود. او برای اینکه پول بیمارستان را ندهد قبل از دوره کامل درمانش از بیمارستان مرخص شد به همین دلیل وقتی او را هل دادیم سرش به دیوار خورد و خون از سرش جاری شد. همان لحظه او را همراه خودمان به خانه بردیم و برادرم بعد از آنکه دست و صورت فرید را شست به او غذا داد اما فردای آن روز وقتی از خواب بیدار شدیم متوجه شدیم نفس نمی‌کشد. آنجا بود که من و برادرم از ترس فرار Escape کردیم، اما مادرم پلیس را خبر کرد و دستگیر شدیم.‌»

بعد از تأیید این توضیحات از سوی برادر متهم هر دو برادر روانه زندان Prison شدند اما تنها چند ماهی نگذشته بود که یکی از آنها به خاطر بیماری ایدز در زندان رجائی‌شهر فوت کرد.

بعد از فوت حمید، پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه‌11 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و امید در اولین جلسه رسیدگی پس از مرگ برادرش پای میز محاکمه قرار گرفت. در آن جلسه مادر مقتول از طرف خودش و بچه صغیر مقتول درخواست قصاص کرد، اما بعد از دعوت هیئت قضایی به مصالحه، او گفت به شرط پرداخت 300‌میلیون دیه اعلام گذشت خواهد کرد. با این درخواست هیئت قضایی به متهم مهلت چند‌ماهه داد تا با پرداخت مبلغ تعیین شده رضایت اولیای‌دم را جلب کند، اما بعد از گذشت چند ماه مادر مقتول اعلام کرد با دریافت مبلغ بیشتری حاضر به گذشت است.

به این ترتیب متهم به دلیل عدم توانایی در پرداخت مبلغ تعیین شده از سوی اولیای‌دم بار دیگر در همان شعبه به ریاست قاضی متین راسخ محاکمه شد. او در آخرین دفاعش گفت: «باور کنید قصد کشتن مقتول را نداشتم. ما فقط او را هل دادیم، اما بخاطر اینکه هنوز زخم‌های سر مقتول خوب نشده بود زخم‌هایش شکافت و خونریزی کرد.» او در ادامه گفت: «وقتی اولیای‌دم با تعیین دیه 300‌میلیونی اعلام رضایت کردند خانواده‌ام تصمیم گرفتند تنها دارایی‌شان را که تنها خانه‌ای به ارزش تقریبی 300‌میلیون تومان بود را بفروشند، اما اولیای‌دم با پرداخت این مبلغ منصرف شدند. حالا پدر و مادرم دارایی دیگری ندارند و پرداخت بیشتر از این مبلغ در توان آنها نیست. از هیئت قضایی درخواست کمک دارم.‌»

در پایان با توجه به آخرین دفاع متهم هیئت قضایی وارد شور شد و با توجه به مدارک موجود در پرونده متهم را از اتهام قتل عمدی تبرئه و وی را به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

رهبر کره شمالی برای زنش غیرتی شد! + عکس

اعتراف ترامپ به هم خوابی با زن معلوم الحال / حق سکوت هم دادم! + عکس

اقدام شوم پسر 12 ساله با دختری 5 ساله همسایه در اتاق خوابش!

سرنوشت هولناک نوزاد رها شده در جنگل / جای دندان حیوانات روی بدن او بود! + عکس

۲ غواص هنگام آموزش در سواحل قشم غرق شدند + اسامی و جزئیات

فوری / پدر کرجی به خاطر دار زدن نگار 17 ساله دستگیر شد + عکس

جسد برهنه زنی جوان در جنگل پیدا شد/ او با خشونت آزار و اذیت شده بود +عکس

باران عجیب پول در بزرگراه !+فیلم

وقتی شوهرم به زندان افتاد دوستان صمیمی اش با من ارتباط شوم گرفتند

تجاوز وحشیانه به دختر بیمار در اتاق خصوصی بیمارستان + عکس

وقتی سرزده به خانه رفتم دخترم را در وضعیت بد در کنار مرد غریبه دیدم!

تجاوز مرد 64 ساله به دختر 17 ساله در حمام + عکس

لغو حکم اعدام قاتل یک دختر ساله + عکس

کدخبر: 377550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟