اقدام عجیب با جسد دختر 14 ساله پس از مرگش

به گزارش رکنا، این منابع از جمله روزنامه تایمز در گزارش هایی عنوان کردند، موافقت قاضی Judge جکسون رئیس دادگاه عالی لندن با این اقدام که برای اولین بار در انگلیس و پس از طی شدن یک ‌روند حقوقی صورت گرفته، به دنبال درخواست کتبی این دختر جوان که به نوع نادری از سرطان مبتلا بوده، انجام شده است.
به گفته این منابع، این دختر پیش از مرگش درخواست کرده بود تا جنازه‌اش به روش علمی منجمد شود تا شاید با پیشرفت علم در آینده، بازگرداندن حیات به او امکان‌پذیر گردد و بتواند بار دیگر به زندگی‌اش ادامه دهد.
این دختر در نامه‌ای خطاب به قاضی جکسون نوشته بود: می‌پرسند چرا یک چنین چیز غیرعادی را می‌خواهم. من فقط 14سال دارم و نمی‌خواهم بمیرم اما می‌دانم که به‌زودی خواهم مرد. فکر می‌کنم انجماد جسد این امکان را به من می‌دهد تا در آینده، شاید صدها سال دیگر، درمان شوم، برخیزم و به زندگی ادامه دهم.
این دختر بیان داشته بود: من نمی‌خواهم زیر خاک دفن شوم، می‌خواهم زندگی کنم و بیشتر زنده بمانم و فکر می‌کنم که در آینده، ممکن است برای بیماری من درمانی پیدا شود، من بیدار شوم و زندگی کنم. می‌خواهم این فرصت به من داده شود. این آرزوی من است.
قاضی دادگاه عالی ضمن قبول درخواست این دختر چهارده‌ساله که با حمایت مادرش صورت گرفت، حکم کرده بود که روند دادرسی تا قبل از مرگ این دختر منتشر نشود.
به نوشته روزنامه تایمز، والدین این دختر جوان از هم جدا شده‌اند و پدرش برای جلوگیری از اجرای این خواست به دادگاه مراجعه کرده بود.
این روزنامه نوشت: پدر این دختر در مخالفت با این شیوه عنوان کرده بود: حتی اگر این شیوه موفقیت‌آمیز باشد و او بتواند به زندگی بازگردد به‌ طور مثال در 200 سال آینده، او هیچ‌کدام از اعضای خانواده و بستگانش را پیدا نخواهد کرد و حتی ممکن است چیز را به خاطر نیاورد و ممکن است پس از زنده شدن نتواند با شرایط آن زمان آمریکا خودش را وفق دهد.
این پرونده پیشتر در دادگاه حقوقی مطرح و در سال 2015 به آن رسیدگی شده بود اما قاضی مقرر کرده بود که به‌منظور جلوگیری از فشار بی‌مورد بر دختر بیمار، خبر این پرونده و جریان دادرسی تا پیش از مرگ او محرمانه باقی بماند و در اختیار رسانه‌ها قرار نگیرد.
براساس حکم دادگاه، تنها مادر دختر اختیار آن را دارد که اجازه خاتمه دوره انجماد و دفن جسد دخترش را بدهد و مشخص نیست که پس از مرگ مادر، این مسئولیت به چه کسی محول خواهد شد.
به نوشته روزنامه تایمز، جسد این دختر پس از مرگ به آمریکا انتقال‌ یافته و یک شرکت تجاری با هزینه‌ای حدود 37 هزار پوند که مادربزرگ و پدربزرگش این دختر آن را تقبل کرده‌اند، برای همیشه در دمای پائین منجمد کرده است.
این روزنامه نوشت: در این شیوه انجماد، نخست خون بدن فرد مورد نظر با ماده‌ای ضد یخ جایگزین شده و سپس دمایش به زیر 70 درجه رسانده می‌شود، و پس ‌از آن در نیتروژن مایع که دمایش زیر 196 درجه است، به مدت طولانی نگهداری می‌شود.
انجماد عمیق جسد در دمای پائین به‌منظور حفظ آن برای مدتی طولانی نیز از دهه 1960 آغاز شد اما موارد استفاده از آن محدود بوده و ظاهر از آن زمان تاکنون، معدود اجسادی به این شکل منجمد و نگهداری شده است.
به نوشته تایمز هم‌اینک در آمریکا احتمالا در حدود بیش از 300 نفر در این وضعیت انجماد قرار دارند که هیچ‌کدام از آنها زنده نشده‌اند و بیش از 2500 نفر نیز که زنده هستند خواهان استفاده از این شیوه بعد از مرگشان شده‌اند.
گفته می‌شود در انگلیس قانون Law مشخصی در این زمینه به تصویب نرسیده و سازمان بافت‌های انسانی که مسئول نظارت بر نحوه برداشتن، نگهداری و استفاده از اندام‌ها برای مصارف پزشکی و درمانی است گفته است که موضوع انجماد جسد در حوزه اختیارات آن قرار نمی‌گیرد.
کارشناسان حقوقی آمریکایی گفته‌اند که در آمریکا، برای انجماد و حفظ اجساد درگذشتگان در آن کشور یا انتقال اجساد از کشورهای دیگر برای این منظور مانع قانونی وجود ندارد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.


اخبار زیر را از دست ندهید:

وحشتناک ترین انتقام از شوهر در اتاق خواب

آزار و اذیت دختر 13 ساله داخل هواپیما مسافربری+ عکس

ماجرای دختر دبیرستانی که برای ازدواج با یک داعشی به سوریه رفت اما... + عکس

2 جوان، ساناز دختر آبادانی را با پراید به محل خلوتی بردند و ... +فیلم از تبهکاری این 2 متهم

وقتی پیام های عاشقانه زنم را به مرد غریبه خواندم دنیا روی سرم خراب شد / حالا لاله مهریه اش را می خواهد!

شوهرم رمز گوشی اش را به من نمی دهد / آقای قاضی او ارتباط پنهانی دارد!

اقدام زشت با 170 دختر به بهانه استخدام یا ازدواج / پلیس فتای کردستان این مرد را دستگیر کرد

سرنوشت وحشتناک 5 زن و دختر زیبا که درخانه مرد 67 ساله تن فروشی می کردند +عکس مرد کثیف و خانه اش

آقای قاضی شوهرم خانه دیوار به دیوار با زن سابقش را اجاره کرد / نمیخواهم با او زیر یک سقف باشم

2 مرد با تهدید چاقو پشت شمشادهای پارک مرا زور آزار و اذیت کردند / ساناز روی بازگشت به خانه را ندارد

دار زدن پسر بتچه توسط کارمند مهدکودک +عکس

اقدام زشت و کثیف پزشک با زن جوان در مطب / این زن شکایت خود را به گوش دادستان رساند

اقدام عجیب با جسد دختر 14 ساله پس از مرگش

رفتارهای وقیحانه دخترم خسته ام کرده است / آیدا شب ها دیر وقت به خانه می آید

دستبرد میلیونی از حساب بانکی مرد عزادار در آبادان

اقدام زشت آرزو که از خواستگار دوست صمیمی اش خوشش آمده بود

راز مومیایی 2500 ساله در دره پادشاهان مصر باستان+عکس

آرشیو عکس دختران ایرانی در گوشی مرد که انگلیسی حرف می زد

کشف یک میلیارد اموال دزدی از مخفیگاه باند سارقان نقاب دار

کتک خوردن قهرمان بوکس از 4 زن+فیلم و عکس

دست نوازش خرس قطبی بر سر سگ +عکس

آزار و اذیت دختر زیبا در آتلیه زیر زمینی عکاسی و تن فروشی صدف 16 ساله در دوبی

 

روناک یونسی و همسرش در یک رستوران کانادایی +عکس

بازیگر زن معروف ایرانی به اروپا برگشت +عکس

بازیگر معروف ایرانی: من سینما را نمی خواهم، سینما است که من را می خواهد.+عکس

آقای بازیگر برای دستگیری بن لادن به پاکستان رفت+ عکس

کدخبر: 230247 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟