ساخت عجیب ترین کلاه  در مشهد/ بیماران سرطانی دیگر ریزش مو ندارند !

سلام و با آرزوی سلامتی برای همه دوستان دفتر مرکزی رکنا

محمدعلی میرشکار

محمدعلی میرشکار هستم، سرپرست پایگاه خبری رکنا در استان خراسان رضوی؛ فعالیت من و همکارانم در این استان پر خبر و پر خطر کمتر از یکسال بوده اما در این مدت حدود 9 ماهه تمام تلاش خود را داشته ایم تا بتوانیم از رکنا به عنوان رسانه ای تاثیر گذار و برتر در این خطه یاد شود که خوشبختانه با همت همکاران و حمایت دفتر مرکزی این امر محقق شد و به جرات می توان گفت رکنا رسانه ای به شدت مورد استقبال بین مردم و حتی مسوولان استان قرار گرفته است.امید است روند رو به رشد این مجموعه پس از رفع برخی مشکلات پیش آمده و فعالیت مجدد، همچنان ادامه دار باشد و شاهد روزهای خوب همه همکاران رکنا در کشور باشیم.با توجه به تاکید دبیر محترم استانهای رکنا، جناب آقای صبوری؛ لینک اخبار اختصاصی و مهم این رسانه در استان خراسان رضوی طی سال 1400 به حضور ارسال می گردد.

1-اجرایی شدن ۳۰۴ پروژه زودبازده در سال ۱۴۰۰/ حاشیه شهر همچنان در سایه غفلت برخی مدیران شهری است.

333216_558

متاسفانه برخی از مدیران مناطق تاکنون تغییر رویکرد و دغدغه‌مندی ها را نسبت به حاشیه شهر را درک نکرده‌اند و با بهانه‌های متعدد و متفاوت، آنگونه که باید، مصوبات و تصمیمات را اجرایی نمی‌کنند.

فقدان مطالعات و لزوم تملک اراضی برای اجرای برخی از این پروژه‌های زودبازده نیز سبب شده تا روند اجرای آنها با کندی روبرو شود؛ در عین حال، برای مرحله اول، 280 میلیاردتومان اعتبار ویژه 304 پروژه در سال جاری اختصاص پیدا کرد تا عملیات اجرایی آنها آغاز شود.اعضای شورای شهر مشهد نیز نسبت به این پروژه ها واکنش های مثبتی نشان دادند.

2-نرخ های ساعتی؛ درد مشترک رستوران دارها و مشتریان/ محدودیت های تردد رستوران ها را ورشکست کرد

107161_293

عدم وجود نرخ نامه واحد در رستوران‌های مشهد، گرانی نرخ غذا و در برخی موارد کاهش کیفیت غذا  ، ازجمله مواردی است که صدای برخی از مشتریان را درآورده است اما از آن‌طرف بسیاری از رستوران‌داران هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و ادعا می‌کنند که کرونا و گرانی آن‌ها را به مرز ورشکستگی رسانده و موجب تغییر شغل بسیاری از هم‌صنفی‌های آن‌ها شده است.

گرچه کرونا رستوران‌داران را با مشکلات عدیده‌ای مانند گرانی مواد اولیه و هم‌چنین کاهش مشتری روبرو کرده است اما در این روی سکه موجب سردرگمی  و نارضایتی مشتریان نیز بوده است.

متصدی یکی از آشپزخانه‌های مشهد در گفت‌وگو با رکنا اظهار کرد: صنف رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی متأسفانه بسیار مظلوم واقع‌شده است زیرا برخی رستوران‌ها  فقط باید به‌صورت بیرون‌بر کار کنند اما بسیاری از رستوران‌ها امکان کار به‌صورت بیرون برندارند و فقط در سالن می‌توانند پذیرش داشته باشند و لذا این محدودیت به قیمت نابودی آن‌ها تمام‌شده است.

3-تخلف اتوبوس های مسافربری خارج از پایانه ها در سایه غفلت مسئولان/ بازی با جان مردم با چه قیمتی؟

396428_158

 اغلب اتوبوس‌هایی که از پایانه مسافربری مشهد به بیرون می‌آیند در نگاه نخست به نظر می رسد که هیچ مشکلی ندارند و گاهی اوقات چنین به نظر می‌رسد که اصلاً همان تعداد مسافر مجاز را هم حمل نمی‌کنند اما با رسیدن خودرو در مقابل میدان مقابل پایانه اما قضیه به شکل دیگری تغییر رویه داده و به ناگاه تعداد زیادی مسافر به داخل خودرو هجوم می‌آورند.

درحالی‌که ادعا می‌شود یک اتوبوس با ۳۸ صندلی فقط اجازه دارد تا تعداد ۱۹ مسافر طی مسیر کند اما در برخی اتوبوس‌ها به‌ویژه راه‌های نزدیک‌تر مانند تربت‌حیدریه یا بیرجند مشاهده می‌شود که رانندگان بی‌اعتنا به مصوبه ستا ملی کرونا تعداد مسافران بیشتری را سوار می‌کنند.

یکی از دلالان فروش بلیت به رکنا می‌گوید: معمولاً این تخلف‌ها با توجه به سخت و گیری که دفاتر بازرسی و شرکت‌ها دارند لذا در پایانه انجام نشده و به چشم نمی‌آید. ما خیلی مسافرها را به طمع ارزان‌تر تمام شدن همین‌جا سوار می‌کنیم و لذا مشکلی هم ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه البته ستاد مقابله با کرونا برای خودش این حرف‌ها را می‌زند و الا مگر می‌شود که یک اتوبوس چهار میلیارد تومانی با ۱۵ مسافر ۸۰ هزارتومانی را راهی جاده کرد؟ شما هنگامی می‌توانی این اتوبوس‌ها را از حرکت نگاه‌داری که باقی پول صندلی‌های خالی آن‌ها را بپردازی.

۴- حقوق ماهانه شهردار کمتر از مبلغ منتشر شده است/ مبلغ فوق برای معوقات ٣ ماه است

168993428

اواسط بهمن ماه 1400 بود که انتشار مبلغ دریافتی شهردار مشهد بابت حقوق در فضای مجازی بسیار جنجال به پا کرد. با پیگیری های مکرر رکنا از دفتر شهردار و شورای شهر مشهد مشخص شد که این مبلغ بابت حقوق یک ماه نبوده و برای معوقات ماه های قبل یکجا به حساب عبدالله ارحائی شهردار مشهد واریز شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم در این خصوص گفت: حکم کارگزینی شهردار در ماه قبل صادر شده و این پرداختی، شامل معوقات 3 ماهه بوده ولی متاسفانه به دستاویز عده‌ای برای فضاسازی علیه مدیریت شهری تبدیل شده است.

5-خروج پیاز زعفران ایرانی از کشور توسط دلالان/ مشکلات زعفران‌کاران را به گردن تشکلی که نقشی در صادرات ندارد نیندازید

5-12

سال 1400به دلیل خشکسالی در بسیاری مناطق استان  تولید زعفران مقداری کاهش پیدا کرد و این امر در بحث قیمت زعفران در بازار تاثیر گذار است، اما بیشترین تأثیر مربوط به رفتارهای حساب شده ای هست که توسط یک عده با عنوان تقاضای کاذب برای خرید زعفران به راه افتاد  در صورتیکه اکثر این تقاضاها صوری و صرفاً برای جو سازی مطرح می‌شد و این عده  در مواردی حتی یک کیلو زعفران هم خریداری نکردند.

در فصل برداشت زعفران، بارها خبرنگار رکنا پیگیر حق کشاورزان و انعکاس فساد مافیای طلای سرخ شد و در این حوزه نیز رکنا رسانه ای موثر واقع شد.

علی حسینی عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران نیز در این خصوص به رکنا گفت: حق کشاورز این است که به معنای واقعی ارزش کالای خود را دریافت کند زیرا چندین سال بود که قیمت زعفران یکسان مانده بود، اما بخشی از اتفاقات اخیر برای رضایت کسانی است که انبارهای زعفران را در اختیار دارند در حالی که دیناری از این سود چند برابری نصیب کشاورزان زحمت کشی که محصولشان را به این انبارها تحویل دادند نخواهد شد. آقایانی که در حال حاضر دغدغه این را دارند که چرا قیمت زعفران قبلاً پایین بود و از طرفی دیگر خوشحال هستند که قیمت دو تا سه برابر می شود باید این توانایی و قدرت را می داشتند که روند افزایش قیمتی را با یک شیب ملایم از دو سال گذشته اجرا می‌کردند.

۶-تجمع اعتراضی پیمانکاران شهرداری مشهد/ شهردار: آخرت خود را بخاطر شهرداری خراب نخواهم کرد و پای مطالبات ایستاده ام

IMG_20220110_125119_673

صبح بیستم بهمن ماه سال 1400 حدود صد نفر از پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری مشهد، مقابل این نهاد در عرصه میدان شهدا تجمع اعتراضی برگزار کردند. معترضان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی، درخواست پرداخت حقوق خود که گاها حدود یک سال است پرداخت نشده را داشتند. آنها همچنین تنها راه حل این مشکلات را گفت‌وگوی مستقیم با شهردار دانستند.

بعد از گذشت حدود یک ساعت و نیم از تجمع، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد میان معترضین آمد و به گفت‌وگو با آنها پرداخت. خلیل الله منبتی نیز نتوانست این پیمانکاران را قانع کند و آنها همچنان درخواست دیدار با شخص شهردار را داشتند. این در حالی بود که از سوی معاون شهردار، بارها اعلام شد که ارجائی اکنون در محل نیست.  منبتی همچنین خطاب به پیمانکاران اعلام کرد که چند نفر به نمایندگی از آنها حاضر شوند تا به اتاق جلسات بروند و به جمع برسند اما این پیشنهاد معاون شهردار نیز مورد قبول پیمانکاران طلبکار قرار نگرفت.

حدود یک ساعت گفت و گو های بین معاون شهردار و پیمانکاران طول کشید که وی اعلام کرد همه به داخل ساختمان بروند و با شهردار به گفت‌وگو بپردازند و به این ترتیب همه پیمانکاران به داخل ساختمان مرکز شهرداری مشهد هدایت شدند اما در پایان صحبت های شهردار با این پیمانکاران، دیدار بدون هیچ تصمیمی پایان یافت.

۷-ورشکست شدن ۴۰ تالار پذیرایی در مشهد/ ۷۰ درصد ظرفیت تالارها خالی مانده است

بررسی-مراحل-اخذ-مجوز-تالار-پذیرایی4-748x465

شیوع ویروس کرونا به مشاغل بسیار زیادی آسیب رساند که یکی از این مشاغل، صنف تالارداران بودند و حداقل حدود ۴۰ تالار از تالار‌هایی که در مشهد فعال بودند دچار ورشکستگی شده و یا مجبور به تغییر شغل شدند.

خبرنگار رکنا نیز در طول این مدت ویروس کرونا بارها طبق رسالت رسانه ای که بر عهده داشت گزارش و اخبار متعددی را درباره زیان این ویروس به مشاغل منتشر کرد تا شاید مسوولان راه چاره ای برای آن بیابند.

در این دوره وضعیت میهمانی‌ها و و مجالس نسبت به زمان پیش از کرونا با کاهش مواجه شده بود و تالار‌ها در مشهد تنها از ۳۰ درصد ظرفیت خود استفاده کرده و ۷۰ درصد ظرفیت آن خالی مانده بود.

ابراهیم کاردیده حقیقی رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی مشهد نیز در این خصوص گفت: برگزاری مجالس و میهمانی‌ها حدود ۷۰ درصد کاهش داشته و اکثر مجالس در آخر هفته و روز‌های پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. در یک و نیم سال گذشته اصلا مجلسی برگزار نمی‌شد و اگر هم مجلسی بود، در منازل و باغ‌های شخصی برپا می‌شد اما اکنون با اجرای واکسیناسیون عمومی استقبال مردم از برگزاری مجالس در تالار های پذیرایی نسبت به یک سال گذشته بیشتر شده است.

۸-مخالفت اعضای شورای شهر مشهد با واگذاری فرهنگسرای پایداری/ بدون هماهنگی بود، مخالفیم!

972de92b088fefefc47695ff2a0566b21503820276

در مورد واگذاری فرهنگسرای «پایداری» که به نام «شهید قاسم سلیمانی» مزین شده است، این سئوال مطرح می‌ شود که چرا فرهنگسرایی که محل حضور یادگاران دفاع مقدس و نیروهای حزب الهی است و در طی سالیان گذشته مراسم‌های انقلابی بسیاری در آن کلید خورده و برنامه ریزی شده است، باید در بازه زمانی کوتاهی به یک نهاد دیگر واگذار شود؟

موسی الرضا حاجی بگلو سخنگوی شورای شهر مشهد نیز در این باره به رکنا گفت : از نحوه واگذاری و اجرای این اقدام مطلع نبوده و پس از انجام در جریان واگذاری قرار گرفتیم؛ طی دو روز اخیر بسیاری از مردم و دوست داران انقلاب پیگیر این موضوع از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بودند که چرا بدون هماهنگی این اتفاق افتاده است.

وی با اعلام اینکه در حال پیگیری برای رفع مشکل و بازگشت به حالت اولیه هستیم، تصریح کرد: از برخوردهایی که آنجا صورت گرفته مطلع نیستیم و امیدواریم مسائل آنگونه که شنیده‌ایم نباشد؛ امیدواریم شرمنده یادگاران دفاع مقدس انقلاب اسلامی نباشیمو

۹-گزارش ۳۵۰۰ مورد کودک‌آزاری در خراسان‌رضوی

100230

از آنجایی که زنان و کودکان جزو اقشار آسیب‌پذیر هستند در زمان شیوع کرونا این خشونت‌ها بیشتر شد چرا‌که با تعاملات اجتماعی نامناسب و آمار افزایشی مواجه بودیم، اما اکنون که تب کرونا کاهش یافته، مردم مسائل اجتماعی را نیز کنترل کرده و خوشبختانه آمار خشونت رو به کاهش است.

طبق آمار بهزیستی، در سال ۹۹ افزایش ۲۸ درصد خشونت علیه زنان را شاهد بودیم، اما در ۶ ماهه اول ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ تقریباً آمار رو به کاهش است که  به آمار سال ۹۸ که کاهش ۲۸ درصدی خشونت علیه زنان بوده نزدیک می‌شویم و همچنین بیش از 3500 مورد کودک آزاری در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

10-  تجارت پرسود سارقان به قیمت جان مردم/ ماجرای سارقانی که روزانه مردم را عزادار می کنند

cnnrg0vfjwfx

 با توجه به افزایش قیمت آهن این روزها شاهد سرقت بسیاری از تابلوهای هشداردهنده درون شهری و جاده ای هستیم و این سرقت ها باعث مرگ بسیاری از افراد شده است.  در حال حاضر بسیاری از رانندگان از نبود تابلوها و حفاظ‌های ایمنی در برخی مسیرها گلایه دارند و کمبود تابلوهای نشان‌دهنده مسیر و علائم هشداردهنده را در حفظ ایمنی سرنشینان بسیار ضروری می‌دانند اما واقعیت این است باوجود اینکه مسئولان راهداری تلاش بی‌شائبه‌ای برای نصب علائم در جاده‌ها دارند اما سارقان جاده‌ای این تلاش‌ها را خنثی می‌کنند.

فقر و بیکاری و البته طمع برای سودجویی بیشتر بسیاری از افراد را بر آن داشته تا شبانه به دل جاده زده و با استفاده از دستگاه‌های برش نسبت به قطع تابلوهای راهنمایی و رانندگی اقدام کنند تا پس از قلع‌وقمع این علائم در قالب ضایعات آهنی آن را در بازار آب کنند غافل از اینکه این اقدام جان تمامی هم‌وطنان و حتی زن و بچه آن‌ها را در همین جاده خواهد گرفت! راهزنان جاده نه‌تنها به تابلوها بلکه به حفاظ‌های آهنی و حتی تیرها و کابل‌های برق رحم نکرده و تیشه به ریشه جاده‌ها می‌زنند.

11-ساخت یک کلاه عجیب در مشهد/ بیماران سرطانی دیگر ریزش مو ندارند

1761187_875

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی و ساخت "کلاهک سرد" برای پیشگیری از ریزش مو در بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی شدند. دستگاه کلاه سرد کننده برای بیماران تحت شیمی درمانی می‌تواند احتمال و شدت ریزش موی سر را تا حد قابل توجهی کاهش دهد و به بیماران کمک کند تا در کنار سیر درمان، ضمن حفظ اعتماد به نفس و زیبایی به فعالیت‌های اجتماعی خود ادامه دهند. اخذ این مجوز پس از انجام چندین دوره کارآزمایی بالینی در کنار پیاده سازی استاندارد‌های تضمین کیفی و طی آزمون‌های متعدد زیست سازگاری، ایمنی الکتریکی و سازگاری مغناطیسی محقق شده است.

12- دستگیری متهم سرقت از کارت عابر بانک فردی سالخورده در سبزوار/ اعتراف به ۶ فقره سرقت

دستگیری

ماجرای این خبر از این قرار بود که یک فرد اقدام به سرقت کارت عابر بانک فردی سالخورده و دستبرد به حساب بانکی او کرده بود. ماموران  انتظامی نیز در بررسی های تخصصی خود متوجه شدند متهم  مردی جوان است که  به بهانه کمک به افراد سالخورده  هنگام کار با  دستگاه خودپرداز ، در یک لحظه اقدام به تعویض و جابجایی کارت طعمه خود با یک کارت هدیه کرده و سپس در فرصتی مناسب با در اختیار داشتن رمز کارت ، اقدام به خرید طلاجات به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون ریال  از حساب شاکی می کنند .

در نهایت متهم که اهل غرب کشور بود شناسایی و با هماهنگی  قضایی و پشتیبانی عملیاتی پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در یک  عملیات غافلگیرانه در مشهد دستگیر و طلاجات خریداری شده از او کشف شد.

13-کاهش جرائم خشن در سبزوار/ کم شدن ۴۳ درصدی نزاع دسته جمعی

14000422000655_Test_PhotoN

شهرستان سبزوار در غرب خراسان واقع شده، متاسفانه طی سالهای گذشته شاهد برخی جرائم خشن بوده و بارها در رسانه ها این حوادث منعکس شده، اما طبق گفته رئیس دادگستری این شهرستان،  با ایجاد قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش، میزان جرایم خشن در این شهرستان بیش از ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

14-جمعی از اهالی یک روستا در نیشابور مسیر ریل قطار را بستند

نیشابور

جمعی از اهالی روستای شهر کهنه نیشابور در اعتراض به وضعیت نامناسب راه ارتباطی این روستا در مسیر ریل راه‌آهن که در کنار این روستا قرار دارد تجمع کردند. به گفته یکی از ساکنان روستای شهرکهنه راه ارتباطی این روستا که به نام خیابان "مشاهیر نیشابور" نام‌گذاری شده از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و مشکلات زیادی را برای ساکنین روستا بوجود آورده است.

یکی دیگر از اهالی این روستا گفت: مدتی قبل یکی از بچه های این روستا دچار تشنج شد و به خاطر اینکه اورژانس مجبور بود از مسیر خیام و عطار بیاید و مسیر طولانی‌تر بود متاسفانه این بچه از دست رفت.

15-باشگاه شهرخودروی مشهد نقره داغ شد/ حاشیه های تنها تیم مشهدی در لیگ برتر پایان ندارد

شهر-خودرو

باشگاه شهرخودرو در نهایت با وجود رایزنی فراوان و بردن پرونده شکایت میروسلاو اسلاوو، مهاجم سابق اوکراینی خود به CAS، به پرداخت ۴۰۰ هزار دلار محکوم شد. این مهاجم که ۳ فصل قبل به مشهد آمد و قرار بود در آسیا به شهرخودرو کمک کند، بدون عملکرد خاصی و تنها پس از ۱ نیم‌فصل مشهد را ترک کرد.

وی پس از جدایی از شهرخودرو به فیفا شکایت کرد و موفق شد اسفند سال قبل علیه شهرخودرو در فیفا حکمی سنگین بگیرد، اما مدیران شهرخودرو پروند را به امید تخفیف و شکستن حکم به CAS بردند. در نهایت اما هفته گذشته دادگاه عالی ورزش اعلام کرد باشگاه شهرخودرو باید مبلغ ۴۰۰ هزار دلار را به میرو پرداخت کند.

کدخبر: 771480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟