اضافه شدن ۲۲۰ آزمایشگاه تست سریع کرونا به مراکز علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد،  دکتر علی خوش‌گفتار افزود:۱۷ آزمایشگاه بخش خصوصی هم تست پی. سی. آر را انجام می دادند علاوه براین به منظور کاهش ازدحام در مراکز منتخب در بدو ورود تریاژ دقیقی انجام می‌شود تا مردم معطل نشوند و تریاژ سه گانه بخشی از ازدحام مردم را کاهش داد.

وی ادامه داد: در پنجمین اوجگیری کرونا برخلاف تصور ما مبنی بر این که داده های لازم آموزشی در اختیار مردم قرار گرفته است و تماسهای تلفنی مردمی با سامانه ۱۹۱ افزایش قابل توجهی یافت و تعداد تماسهای تلفنی سامانه ۱۹۱ به حدی بالا بود که گاهی تا ۱۲۰ نفر و به مدت زمان ۲۰ دقیقه پشت خط می ماندند.

دبیر کمیته بهداشت ستاد اجرایی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حضور مردم در مراکز منتخب با علت های مختلف بود که برخی از آنها به دلیل تصور نادرست مردم در خصوص ضرورت انجام آزمایش قبل از واکسیناسیون بود.

خوش‌گفتار با اشاره به این که اطلاع رسانی کافی در خصوص کرونا، نوع دلتا و علایم خطر بیماری انجام نشده بود از همین رو جزوات آموزشی تهیه شد تا به سوالات مردمی پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: در پنجمین اوج‌گیری کرونا، کمبودهایی به لحاظ تامین مواد اولیه و تهیه سرنگ بود که با کمک ستاد مشکلات مرتفع شد و ساختار بازدید از مراکز بهداشتی مشخص شده است و مدیر مرکز بهداشت موظف شد عرض سه روز با انجام مداخله، مشکلات را مرتفع کند.

کدخبر: 718688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟