اجاره خانه ارزان ترفند تازه کلاهبرداران / در مشهد برملا شد

هرقدر قیمت خانه ها بالا می رود، در مقابل اجاره بهای آن ها نیز افزایش پیدا می کند و در این میان تنها چیزی که تغییر نمی کند حقوق و مزایای مستأجرانی است، که هر ساله در پی یافتن سقفی برای زندگی خود و خانواده شان هستند. معضلی که این قشر ضعیف جامعه را هر سال در میان بنگاه های املاک سرگردان می کند تا شاید به اندازه جیبشان بتوانند آلونکی مناسب پیدا کنند و برای مدتی کوتاه زندگی آرامی داشته باشند.

به گزارش رکنا، در این بین عده ای فرصت طلب که بویی از انسانیت نبرده اند نیز از موضوع اجاره بهای ارزان سوء استفاده کرده و با درج آگهی های تقلبی توری در بستر فضای مجازی پهن کرده اند و برایشان هم فرقی ندارد طعمه شان با چه مشکلاتی دست به گریبان است. این افراد که تعدادشان کم نیست مستأجران زیادی را تاکنون گرفتار هدف شوم خود کرده اند و مبالغ زیادی را به جیب زده اند.

مبالغی که قرار بوده صرف رهن و اجاره یک خانه شود، از سوی این افراد تبهکار از چنگ مستأجران درآمده و مشکلی بر مشکلات این قشر آسیب پذیر جامعه افزوده است. فرد فریب خورده که دیگر دستش به جایی نمی رسد حالا در لابه لای جست وجوهای خود برای اجاره خانه، باید پله های دادسرا و پلیس را هم بالا و پایین برود تا شاید فرد کلاهبردار دستگیر شود و او بتواند حقش را بستاند. موضوعی که روز گذشته معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا به آن اشاره کرد و گفت که با توجه به آغاز فصل اجاره و نقل و انتقال واحدهای مسکونی در کشور آگهی های دروغین و کلاهبرداری با عنوان «واگذاری واحدهای مسکونی با اجاره های ارزان قیمت» در بستر فضای مجازی افزایش پیدا کرده است.

به گفته سرهنگ رامین پاشایی، متهمان این پرونده ها که تعدادشان روبه افزایش است در بستر فضای مجازی و سایت های واسطه گر نظیر دیوار آگهی های جعلی را تحت عنوان اجاره بهای پایین، منتشر می کنند. این افراد پس از جلب نظر مشتریان، درباره تضمین معامله، مبالغی را تحت عنوان بیعانه از طعمه های خود دریافت می کنند و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تعهدات خود نیستند.

این مقام ارشد پلیس فتای ناجا، درج این آگهی های دروغین و کلاهبرداری را در بستر سایت دیوار و دیگر سایت های واسطه ای شیوه ای جدید از شگردهای مجرمانه افراد کلاهبردار دانست و گفت که این افراد با سوء استفاده از اعتماد کاربران فضای مجازی و ناآگاهی آنان به راحتی از آنان کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ پاشایی نظارت مستمر و دقیق بر نحوه درج آگهی و پیاده سازی نظام احراز هویتی را یکی از اولویت های اصلی سایت های واسطه گر دانست و ابراز تأسف کرد که برخلاف پیگیری های مکرر پلیس فتا این اقدام به صورت کامل محقق نشده و مجرمان سایبری نیز با استفاده از شماره تلفن و شماره حساب هایی که از طرق مختلف و به نام دیگر اشخاص به دست می آورند همچنان در فضای مجازی جولان می دهند.

کدخبر: 706200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟