بیش از 9 تن انواع گوشت فاسد در مهاباد معدوم شد

به گزارش رکنا، عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹ تن و ۸۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز و آلایش مرغی غیرقابل مصرف و فاسد از مراکز توزیع و عرضه مواد پروتئینی در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی مهاباد این مقدار گوشت قرمز و سفید فاسد و غیر قابل مصرف را به دلیل انقضای تاریخ مصرف و رعایت نکردن شرایط نگهداری، طی ۹۴۵ مورد بازرسی، کشف و ضبط و در مکان مناسب معدوم سازی کردند.

انواع گوشت فاسد در مهاباد معدوم شد

آغاز تصریح کرد: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت‌مرغ که در سطح مغازه‌ها و رستوران‌های این شهر توزیع می‌شود باید گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان یا شهرستان‌های مبدا داشته باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد خاطر نشان کرد: شهروندان نیز درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ به این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در شهرستان مهاباد ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596772 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟