به گزارش رکنا، مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: ۲۱۰ کیلوگرم انواع گوشت غیرقابل مصرف و فاسد از مراکز توزیع و عرضه مواد پروتئینی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

«عباس آغاز» روز پنجشنبه  افزود: این میزان شامل گوشت سفید و قرمز بوده که به دلیل گذشتن تاریخ مصرف و رعایت نکردن شرایط نگهداری از پنج واحد صنفی مهاباد کشف و ضبط و در مکان مناسب معدوم‌سازی شد.

وی تاکید کرد: با آغاز فصل تابستان نظارت‌های بهداشتی، بازدیدهای دوره‌ای از اماکن عمومی، رستوران‌ها، مجتمع‌های خدماتی، واحدهای اقامتی و پذیرایی بین‌راهی در سطح شهرستان تشدید شده و به طور دایمی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت‌مرغ که در سطح مغازه‌ها و رستوران‌های این شهر توزیع می‌شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان یا شهرستان های مبدا باشد.

وی از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی این شهرستان خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

«آغاز» از شهروندان نیز خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.

وی از شهروندان همچنین خواست از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در شهرستان مهاباد ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 489964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟