پلمب نانوایی متخلف در کوار

به گزارش رکنا، سپیده عاشوری رییس مرکز بهداشت شهرستان کوار با اشاره به تعطیلی نانوایی متخلف در کوار، اظهار کرد: با توجه به تشدید نظارت‌ها بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به ویژه نانوایی‌ های زیر پوشش این شبکه برای پیشگیری از کرونا ویروس، یک واحد نانوایی به علت اجرا نکردن قوانین پیشگیری از کرونا تعطیل شد.

او افزود: علت توجه نکردن به مصوبه‌های ستاد مبارزه با کرونا شامل اقدامات کنترلی بهداشتی، بهداشت فردی، استفاده از وسایل حفاظت فردی، در نظر نگرفتن فردی برای دریافت وجه نقد از جمله تخلفات بهداشتی در این نانوایی بود.

پلمب یک واحد صنفی در کوار

سپیده عاشوری با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت در تولید و عرضه نان، اضافه کرد: در پی شیوع ویروس کرونا، بر اساس شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد، همه کارکنان واحد‌های نانوایی هنگام فعالیت باید از ماسک، دستکش و کلاه استفاده کرده و بهداشت فردی را رعایت کنند و هر نانوایی که از این قانون تخلف کند، تعطیل می‌شود.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کوار ادامه داد: استفاده از دستگاه کارت خوان و ضد عفونی مداوم میز و محیط مغازه از دیگر نکات ضروری است که نانوایان باید رعایت کنند.

عاشوری با اشاره به روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در هفته‌های گذشته گفت: گشت‌های بازرسی کارشناسان بهداشت با همکاری نماینده فرمانداری، بازرسان صنعت و معدن و تجارت، اماکن نیروی انتظامی و اتاق اصناف در نظارت و کنترل فاصله گذاری اجتماعی به ویژه نانوایی‌ها در راستای تصمیمات ستاد مقابله با کرونا ادامه دارد و با صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده باشند، برخورد قانونی می‌شود.

او افزود: مردم می‌توانند تخلفات واحد‌های صنفی از جمله نانوایی‌ها را به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596765 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟