کرونا در این شهر بیداد می کند

به گزارش رکنا،  زنگ هشدار بحران کرونا در کازرون استان فارس به صدا درآمده است ، مسوولان بهداشتی و درمانی این شهرستان ، شهروندان را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، پرهیز از آمد و شدهای غیر ضروری ، استفاده از ماسک برای عبور از روزهای پرتلاطم پیش رو فرا خوانده اند.

دکتر بندر برامکی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون روز شنبه به افزایش بی سابقه آمار مبتلایان کرونا دراین شهرستان اشاره کرد و گفت: در کمتر از ۲۰ روز گذشته با افزایش بی‌سابقه ۴ برابری بیماری کرونا در کازرون روبرو بوده ایم.

برامکی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در یک ماهه اخیر و با عادی شدن رفتارها و عدم رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در شهرستان کازرون خصوصاً عدم رعایت اصول بهداشتی و فردی در مراسم‌های عروسی و ختم در سطح شهرستان روزانه شاهد مثبت شدن آزمایش کرونای تعداد بسیار زیادی از مردم شهرستان به صورت گروهی و جمعی هستیم.

کازرون در تیررس کرونا

وی اضافه کرد: موج جدیدی از ابتلا به کرونا دراین شهرستان ایجاد شده به گونه ای که در کمتر از ۴۸ ساعت گذشته شمار قابل توجهی از شهروندان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

دبیر ستاد کرونای شهرستان کازرون گفت: از ابتدای شروع این بیماری تا کنون شمار مبتلایان در کازرون سه رقمی شده و کازرون در آستانه ورود به وضعیت قرمز کرونا قرار داده است .

دکتر برامکی هشدار داد: آنچه در کمتر بیست روز اخیر باعث افزایش بیماران در این شهرستان شده ، عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن اصول بهداشت فردی در مناسبات اجتماعی و برپایی اجتماعات است ، در صورت ادامه این روند ستاد مدیریت کرونا در شهرستان کازرون مجبور به اعمال محدودیت های جدید خواهد بود.

طی ۲۴ ساعت منتهی به ۶ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۲۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران در کشور به ۲۱۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسیده است، متاسفانه در این مدت ۱۰۹ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسید.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۴۱ کیلومتری جنوب غرب شیراز دراستان فارس قرار دارد .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 580760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟