راه حل های موثر در کاهش اختلافات خانوادگی در زمان قرنطینه

به گزارش رکنا ، فرشته کریمی زاده دکتری روان شناسی و مشاور خانواده در خصوص راهکار‌های کاهش اختلافات خانوادگی بیان کرد: از آنجایی که افراد با یکدیگر متفاوت هستند و سلایق، باور‌ها و نظرات گوناگونی دارند، بروز اختلاف بین آن‌ها امری طبیعی محسوب می‌شود و آنچه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، کنترل روابط عاطفی اعضای خانواده با وجود این تفاوت‌ها است.

مدارا کردن اساسی ترین اصل

وی مدارا کردن را یک اصل اساسی در کنترل روابط خانوادگی افراد دانست و افزود: براساس پژوهش‌های انجام شده زوج‌های مداراگر کمتر از سایر افراد با یکدیگر مشاجره می‌کنند.

کریمی زاده ادامه داد: مدارا کردن به این معنی است که طرف مقابل را با همه ویژیگی‌ها و تفاوت هایشان بپذیریم و هرگز به دنبال تغییر و یا اصلاح او نباشیم.

دعوا به دلیل مشکلات اقتصادی

وی با اشاره به اینکه افراد خانواده در دوران قرنطینه به دلیل افزایش زمان حضور در خانه، مشکلات اقتصادی و استرس ناشی از ابتلا به کرونا بیشتر دچار اختلاف با یکدیگر می‌شوند، گفت: همدلی بین اعضای خانواده و صحبت کردن با یکدیگر تأثیر بسزایی در کاهش این اختلافات دارد.

بازی‌های گروهی و ورزش

کریمی زاده انجام فعالیت مشترک نظیر بازی‌های گروهی، ورزش و پرورش گل و گیاه را در افزایش نشاط و آرامش اعضای خانواده مؤثر دانست و بیان کرد: پذیرش شرایط موجود و صبور بودن از مهم‌ترین راهکار‌های کنترل روابط عاطفی اعضای خانواده محسوب می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟