جزئیات حکم پرداخت دیه از بیت المال به خانواده یک چوپان

به گزارش رکنا، 7 اسفند سال 97 دو چوپان در روستای مرزی کلات بین ایران و ترکمنستان مشغول چرای گوسفندان بودند که گوسفندان یکی از آنها از مرز عبور کرد. چوپان جوان بدنبال گوسفندانش مجبور به عبور از مرز شد اما به محض اینکه وارد کشور ترکمنستان شد مأموران مرزبانی ترکمنستان با دیدن چوپان، سگ هایشان را رها کردند سگ‌ها نیز به سمت پسر جوان حمله ور شدند.

چوپان جوان با دیدن سگ‌ها برای حفظ امنیت خود شروع به تیراندازی کرد. مأموران که متوجه تیراندازی چوپان به سمت سگ‌ها شده بودند، به سمت چوپان تیراندازی کرده و ناگهان تیری به قلب او اصابت کرد و مرگ او را رقم زد.

بدنبال مرگ چوپان جوان در مرزهای ترکمنستان، خانواده او شکایت کرده و پرونده‌ای در شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران تشکیل شد. به دستور بازپرس جنایی، پلیس بین‌الملل وارد عمل شد و در تحقیقات مشخص شد که مأموران در این ماجرا مقصر بوده و محکوم به پرداخت دیه شدند.

اما با گذشت 5 سال از ماجرا، از آنجایی که دیه‌ای به خانواده مرد چوپان پرداخت نشده بود، خانواده او به دادسرای امور جنایی تهران رفته و مدعی شدند: مقتول 4 فرزند دارد و همسرش به سختی می‌تواند زندگی‌اش را بگذراند. به همین دلیل تقاضای دریافت دیه او را داریم تا شرایط زندگی آنها کمی بهتر شود.

بدین ترتیب بازپرس وحید ناصری، طبق ماده 473 قانون مجازات اسلامی، دستورات لازم برای پرداخت دیه از بیت المال را صادر کرد.

کدخبر: 921936 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟