خسارت 2 میلیارد تومانی زلزله به زیرساخت‌های گرمه و جاجرم

به گزارش رکنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه اترک به تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله زده استان پرداخت.

غلامرضا هوائی گفت: در زلزله ها و پس لرزه‌های بامداد دیروز۴۷ روستا آسیب دید.

او با اعلام اینکه زلزله در ۳۱روستا در شهرستان جاجرم و ۱۶ روستا در شهرستان گرمه آسیب برجای گذاشت، افزود: بیش از هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در دو شهرستان گرمه و جاجرم بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شد که ۱۲۱ واحد در این شهرستان‌ها کاملا تخریب شد.

او گفت: منازل روستایی که در گذشته مقاوم سازی و بر اساس اصول مهندسی ساخته شدند در این زلزله‌ها آسیب ندید.

معاون استاندار خراسان شمالی با اشاره به تخریب ده تا ۱۰۰ درصدی ۱۵۰ واحد دامداری در شهرستان جاجرم و ۴۰واحد در گرمه، همچنین از تلف شدن هفت دام سبک و یک دام سنگین بر اثر ریزش دیوار در این زلزله‌ها خبر داد.

غلامرضا هوائی با اعلام اینکه در این زلزله‌ها راه‌های ارتباطی استان آسیب ندید افزود: حدود دو میلیارد تومان به زیرساخت‌های آب و برق شهرستان‌ها خسارت وارد شد.

تامین نان مورد نیاز مردم با برقراری نانوایی‌های سیار، برقراری امنیت مناطق به کمک نیرو‌های ناجا، سپاه و بسیج، استقرار شرکت‌های بیمه و پرداخت خسارت ها، تشکیل و استقرار ستاد بازسازی مناطق زلزله زده دو شهرستان گرمه و جاجرم در بخش شوقان، استقرار بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات در منطقه و کمک برای حل مشکل ضامن متقاضیان از دیگر تاکیدات معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این گفتگو بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 688525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟