این روان‌شناس دسیسه شومی داشت!

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با درج آگهی در یکی از صفحات اینستاگرامی با عنوان روانشناسی آنلاین از اعتماد شهروندان سوء استفاده و کلاهبرداری می‌کرد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ مرتضوی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی تحت عنوان روانشناس وی را فریب داده و با دریافت مبلغ 5 میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات فنی صورت گرفته مشخص شد شاکیه مدتی پیش در اینستاگرام یک آگهی با عنوان روانشناسی آنلاین و تضمینی مشاهده کرده و به منظور اخذ نوبت مبلغ مورد نظر را به حساب شخص آگهی دهنده واریز کرده بود ولی پس از آن نه تنها خدماتی دریافت نکرده بلکه صفحه مربوطه نیز حذف شده است.

سرهنگ مرتضوی در این رابطه گفت: با بررسی های فنی و تخصصی و اخد دستور مقام قضایی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

وی عنوان داشت: در بازجویی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم هیچ تخصص و مدرکی در حوزه روانشناختی نداشته و در اعترافات خود انگیزه اش را کلاهبرداری و کسب درآمد عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: شبکه‌های اجتماعی خارجی مکان امنی برای دریافت خدمات، داد و ستد کالا و خریدهای اینترنتی نمی‌باشد؛ چه بسا بسیاری از افراد سودجویی که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در شبکه‌های اجتماعی غیربومی فعالیت می‌کنند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند، همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 686430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟