محمد در 43 سالگی فرشته شد / پرستاران مشهدی گریستند

مرد مشهدی پس از حادثه ای که برایش رخ داد دچار مرگ مغزی شد و به بیماران جان دوباره بخشید.

به گزارش رکنا، شیوع کرونا و بحران‌های چهارگانه‌اش که جامعه را در خوف‌ورجا فرو برده، بر همه‌چیز و همه‌جا تأثیرگذار بوده است. به گفته مسئول فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بحران کرونا در تعداد عمل‌های اهدای عضو هم تأثیر گذار بوده است تا جایی که به نسبت گذشته در این جراحی‌ها 57درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم.

دکتر ابراهیم خالقی با اشاره به ادامه‌دار بودن جراحی‌های پیوند عضو در مشهد بیان کرد: در آخرین عمل پیوند عضو، از اهدا‌کننده مرگ مغزی، پیکر محمد‌درودی 43ساله از بیمارستان حکیم شهرستان نیشابور به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد.

به گفته این مسئول، با انتقال پیکر مرحوم درودی به بیمارستان منتصریه مشهد، مراحل تأیید مرگ مغزی انجام شد و خانواده مرحوم نیز پس از دریافت مشورت‌های لازم، با اهدای اعضا ی پیوندی محمد درودی موافقت کردند. مسئول فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این عمل جراحی کبد زنده‌یاد محمد درودی در بیمارستان منتصریه به جوانی 17‌ساله ساکن تربت حیدریه پیوند شد و به بیمار زندگی دوباره بخشید . قرنیه‌های این مرحوم برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال و قسمتی از پوست او نیز به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا‌(ع) برای پیوند ارسال شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 685725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟