نشت گاز کلر در تهران / مصدوم راهی بیمارستان شد + عکس ها

 نشت گاز کلر در محل جمع آوری ضایعات در محله خلازیل واقع در جنوب غرب تهران باعث مسمومیت مردی 45 ساله شد.

به گزارش رکنا، وقوع این حادثه ساعت 16:32 دقیقه روز گذشته توسط شاهدان طی تماس تلفنی با سامانه 125 به آتش نشانی اطلاع رسانی شد که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 132 و گروه امداد و نجات 6 به همراه گروه ویژه مقابله با حوادث شیمیایی و خطرناک(هزمت) این سازمان را به محل حادثه در محله خلازیل، خیابان وطن اعزام کرد.

افراسیاب خیردست فرمانده آتش نشانان اعزامی در مورد چگونگی بروز این حادثه گفت: در گاراژی به وسعت 300 متر مربع با کاربری جمع آوری ضایعات، یک دستگاه سیلندر 50 کیلویی گاز کلر به دلیل فرسودگی از ناحیه ی شیرخروجی گاز دچار نشت شد و گاز موجود درآن نیزبه سرعت به بیرون انتشار یافت.

مسمومیت مرد 45 ساله در نشت گاز کلر

وی افزود: نشت شدید گاز در فضای اطراف محل حادثه منجر به مسمومیت مردی 45 ساله شد که فرد مسموم در همان لحظات اولیه با کمک افراد حاضردر محل به مرکز درمانی انتقال پیدا کرد.

این فرمانده آتش نشانی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی به محض حضور در محل حادثه، بی درنگ پس از پوشیدن لباس مخصوص با استفاده از تجهیزات ویژه نجات، درمحل نشت گاز کلر در داخل این گاراژ حاضر شده و با رعایت موارد ایمنی، از ادامه نشت گاز کلر از محل شیر سیلندر معیوب جلوگیری کردند.

خیردست در پایان خاطر نشان کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی و پاکسازی گاز نشت شده در محل حادثه به وسیله تجهیزات ویژه مقابله با مواد شیمیایی، نکات ایمنی لازم برای نگهداری درست مواد و گازهای سمی را به حاضرین و مالک گاراژ ارائه کردند.

پیام ایمنی: شهروندانی که به هر دلیلی با سیلندرهای حاوی مواد یا گازهای خطرناک سر و کار دارند، حتماً درهنگام نگهداری این گونه تجهیزات موارد ایمنی را به طور دقیق رعایت کرده و همچنین با جانمایی مخصوص و به دور از نور، حرارت و ضربه سلامت خود و شهروندان را از خطر این نوع گازهای سمی دور نگه دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 684622 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟