گمشدن 5 چوپان قوچانی در برف و کولاک

 ۵ چوپان قوچانی در برف گرفتار شدند و مسیر دسترسی برای رسیدن به چوپانان وجود ندارد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان با اشاره به گرفتار شدن ۵ چوپان اهل روستای الهیان قوچان به دلیل بارش شدید برف به همراه گله گوسفندان خود در کوه‌ها گفت: متأسفانه مسیر دسترسی برای رسیدن به منطقه‌ای که چوپانان در آن گرفتار شدند، وجود ندارد و برای بازگشت به روستا باید تا مساعد شدن هوا صبر کنند.

به گزارش رکنا، مسعود برازنده  با اشاره به مسئله مفقود شدن تعدادی از چوپانان این شهرستان اظهار کرد: ۵ چوپان از اهالی روستای الهیان در قالب یک گروه، گوسفندان خود را برای چرا به مسیری هدایت می‌کنند که داخل کوه بوده و مسیر برای تردد ماشین مناسب نیست.

رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان بابیان اینکه متأسفانه این چوپانان به همراه گله گوسفندشان در برف گرفتار شدند، یادآور شد: این چوپانان مفقود نشدند و محل آن‌ها نیز کاملاً مشخص است اما به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر و عدم امکان تردد خودرو در مسیر چرای حیوانات امکان دسترسی به آن‌ها حتی با تراکتور نیز وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از افرادی که با چوپانان ارتباط دارند مشخص‌شده است که بیشترین نگرانی آن‌ها برگرداندن گوسفندانشان به روستا است.

برازنده تأکید کرد: به دلیل عدم راه دسترسی برای رسیدن به مکانی که چوپانان و گوسفندان در آن قرار دارند، چاره نیست که تا مساعد شدن هوا صبر کنیم و سپس تیم‌های امدادی با کمک اهالی روستا برای کمک‌رسانی اعزام شوند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟