دستگیری عامل حفاری غیرمجاز در قلعه تاریخی میبد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از دستگیری عامل حفاری غیرمجاز در یکی از قلعه‌های تاریخی شهرستان میبد خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ رحیم زاده، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: عامل حفاری غیرمجاز با اقدام به موقع یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی و نیروی انتظامی شهرستان میبد دستگیر شد.

او افزود: پیرو اخبار واصله از منابع محلی مبنی بر وقوع حفاری غیرمجاز به قصد به دست آوردن اشیاء عتیقه در یکی از قلعه‌های تاریخی شهرستان میبد، بلافاصله گروهی متشکل از نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان و مأموران نیروی انتظامی به محل وقوع جرم اعزام و عامل حفاری غیرمجاز دستگیر و پس از تهیه صورت‌جلسه تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ رحیم زاده در ادامه از تشدید برخورد با حفاران آثار تاریخی و باستانی استان خبر داد و گفت: هرگونه حفاری در سطح استان به‌منظور تحصیل اشیاء عتیقه و باستانی جرم محسوب شده و با حفاران و غارتگران میراث فرهنگی و آثار تاریخی برخورد قانونی خواهد شد.

او همچنین از مردم خواست تا در صورت مشاهده مورد مشکوک حفاری غیرمجاز در محدوده بافت‌های تاریخی و مکان‌های به ثبت رسیده به صورت شبانه‌روزی با شماره ۳۶۲۰۲۷۷۷ (مرکز پیام یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان یزد) تماس و مراتب را اطلاع دهند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟