کشف پرونده کلاهبرداری به بهانه بازیابی پیج اینستاگرام / در یزد رخ داد

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام موضوع به طور ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا استان یزد افزود: شاکی در اظهاراتش عنوان داشت پیج اینستاگرامی داشتم ولی مدتی بود که تحت هیچ شرایطی بازیابی نمی‌شد، پس از چند روز با پیجی در اینستاگرام آشنا شدم و ایشان مدعی بازیابی پیج بنده شد و در قبال آن درخواست مبلغ 60.000.000 میلیون ریال را داشت، با توجه به اهمیت پیج، بنده این پول را به حساب ایشان واریز کرده اما پس از دریافت وجه دیگر پاسخگو نیست.
وی ادامه داد: با انجام تحقیقات علمی، و با بررسی‌های به عمل آمده با اقدامات فنی و شگرد خاص متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا انتقال یافت.
سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: شهروندان در صورت ایجاد اختلال در برنامه های موبایلی خود می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا، از اطلاعات کارشناسان این حوزه برخوردار شوند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648603 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟