ردیابی موقعیت مکانی مفقودشدگان سقوط بهمن روز گذشته + عکس

مدیرعامل هلال احمر استان تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت مصدومان، جان‌باختگان و مفقود‌ی‌های سقوط بهمن در ارتفاعات تهران گفت: با همکاری هلال احمر و شرکت مخابرات، تلفن‌های همراه این افراد مفقودی ردیابی شد و عملیات جستجوی برای نجات آنها آغاز شده است.
به گزارش رکنا، شاهین فتحی درباره حادثه سقوط بهمن و گرفتاری تعدادی از کوهنوردان در ارتفاعات شمال تهران اظهار کرد: طی روز گذشته از ساعت 13 به بعد با وقوع برف و کولاک و سقوط بهمن 3 حادثه به امداد 112 هلال احمر استان تهران گزارش شد.
وی تصریح کرد: تیم‌‌های واکنش سریع برای نجات کوهنوردان به چند نقطه از جمله کلکچال، دارآباد و آهار اعزام شدند که متأسفانه بر اثر سقوط بهمن در کلکچال 2 نفر جان‌باختند همچنین دو نفر دیگر نیز توسط تیم‌های هلال احمر و فدراسیون کوهنوردی نجات پیدا کردند و به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
فتحی افزود: صبح امروز نیز نیروهای هلال احمر و فدراسیون کوهنوردی عملیات امدادرسانی و نجات خود را در منطقه کلکچال آغاز کرده‌اند.
مدیرعامل هلال احمر استان تهران خاطرنشان کرد: همچنین در روز گذشته یک نفر در منطقه آهار جان باخت و با توجه به برودت هوا و شرایط جوی، امکان ادامه عملیات وجود نداشت که از صبح امروز نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند و عملیات جستجو را آغاز کرده‌اند که البته تیم‌های محلی نیز در این زمینه همکاری خواهند داشت.
وی با اشاره فوت دو نفر از کوهنوردان در منطقه دارآباد تصریح کرد: در این منطقه نیز در روز جمعه به دلیل برودت هوا، عملیات جستجو متوقف شد که از صبح امروز عملیات با همکاری نیروهای هلال احمر و فدراسیون کوهنوردی آغاز شده است.
فتحی گفت: از صبح امروز 16 تیم عملیاتی در ارتفاعات تهران حاضر شدند و فعالیت خود را برای جستجو و نجات افراد مفقود شده آغاز کرده‌اند.
مدیرعامل هلال احمر استان تهران با اشاره به اینکه تعدادی از هموطنان در این حادثه همچنان مفقود هستند، گفت: روز گذشته اعلام کردیم خانواده‌های که احتمال می‌دهند از اعضای خانواده‌هایشان در این مناطق حضور داشته باشند از طریق شماره 112 به هلال احمر اعلام کنند که تا روز گذشته 16 خانواده با هلال تماس برقرار کردند و اعلام مفقودی نزدیکان خود را داشتند؛ در همین ارتباط با همکاری هلال و شرکت مخابرات، تلفن‌های همراه این افراد مفقودی ردیابی شد که موقعیت مکانی تعدادی از آنها در ارتفاعات تهران کشف شده و عملیات جستجوی برای نجات آنها آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: در حادثه صورت گرفته در ارتفاعات شمال تهران، 11 نفر تا به حال نجات پیدا کرده‌اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 644242 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟