عملیات ویژه برای نجات جان بیمار اراکی با هواپیمای هوانیروز + عکس

به گزارش رکنا، بیمار بیمارستان امیر المومنین اراک که مرد ۲۸ ساله با عارضه قلبی بود با اورژانس هوایی هواپیمای فانتوم هوانیروز به بیمارستان بوعلی شیراز منتقل شد.
دکتر بهرامی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: عملیات انتقال بیمار از سوی اورژانس هوایی حدود یک ساعت به طول انجامید.
بهرامی افزود: بیمار ساعت ۱۰ صبح روز جمعه با آمبولانس هوایی اراک را ترک کرد و حدود یک ساعت بعد در ساعت ۱۱ وارد فرودگاه شیراز شد.
او اضافه کرد: فعالیت آمبولانس هوایی بخشی از اقدامات تعریف شده در راستای توسعه هوانوردی عمومی است که این گونه خدمات پزشکی با ورود بخش خصوصی در استان مرکزی هم ارائه می‌شود.
دکتر سعید رضا سلطانی، پزشک معالج این بیمار هم گفت:به دلیل انجام عمل خاص و سریع برای این بیمار از امکان آمبولانس هوایی استفاده شد.
سلطانی افزود: این بیمار حدود ۳ سال پیش پیوند کبد و بیش از ۲ سال پیش عمل تعویض دریچه آئورت را انجام داده بود که با علایم تنگی نفس و تست مثبت کووید ۱۹ در مرکز درمانی امیر المومنین اراک بستری شد.
او اشاره به اینکه حتی ثانیه‌ها هم در زندگی بیمار تاثیر گذار بود ابراز امیدواری کرد با انجام عمل مربوطه این شخص سلامتی خود را باز یابد و به زندگی برگردد.
پزشک معالج این بیمار بیان کرد: بیمارستان امیرالمومنین پذیرش بیمار را در کمترین زمان ممکن انجام داد و عملیات انتقال بدون فوت وقت انجام شد.
او ادامه داد: در بررسی‌های اولیه سی تی اسکن بیمار نرمال شان داده شد، اما در اکو و آنژیوگرافی وجود لخته روی دریچه قلب بیمار نشان داده شد، که نیاز بود سریعاً به بیمارستان بوعلی در شیراز انتقال یابد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 644171 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟