آخرین خبر تلخ از حادثه توچال / 7 کوهنورد هنوز پیدا نشدند
حجم ویدیو: 3.19M | مدت زمان ویدیو: 00:00:24

به گزارش رکنا، معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: از حادثه روز گذشته توچال  همچنان 7 نفر بر اثر سقوط بهمن در ارتفاعات تهران مفقود هستند.
محمد باقر محمدی با اشاره بر حادثه دیروز سقوط بهمن در ارتفاعات شمال تهران گفت: روز گذشته حوالی ساعت ۱۳:۱۰ اخطاری مبنی بر شرایط نامساعد کوهستانی در شمال ارتفاعات تهران به مراکز هلال احمر اعلام شد.
وی با اشاره بر وقوع برف و کولاک در ارتفاعات توچال، کلکچال و دارآباد عنوان کرد: براساس اعلام خانواده‌ها به مراکز امدادی، تاکنون ۷ نفر به صورت قطعی بر اثر این حادثه مفقود شده اند و عملیات جستجو برای یافتن این افراد ادامه دارد.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور با بیان اینکه حادثه سقوط بهمن در اتفاعات تهران ۲ فوتی بر جای گذاشت، تصریح کرد: پس از اعلام هشدار روز گذشته به مراکز امدادی، بلافاصله ۱۶ تیم عملیاتی و امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند و در حال حاضر نیز عملیات جستجو برای گمشدگان توسط نیروهای عملیاتی و بالگردهای امدادی در حال انجام است.
محمدی افزود: متأسفانه بر اثر این حادثه ۷ نفر نیز مصدوم شدند و تعدادی از هموطنان گمشده در مسیر نیز به مناطق امن انتقال یافتند. امداد رسانی به این افراد آسیب دیده نیز تا ساعت ۴ صبح امروز ادامه داشت.
وی تاکید کرد: از تمامی خانواده‌هایی که فرزندان یا هر یک از آشنایان آنها روز گذشته در ارتفاعات شمال تهران حضور داشته و هنوز به منزل بازنگشته اند نیز می‌خواهیم تا با تماس با مراکز امدادی و هلال احمر، اعلام مفقودی کرده تا عملیات جستجو برای یافتن آنها انجام شود.

تاجیک نوری معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر استان تهران درباره جزئیات حادثه سقوط 3 بهمن در مناطق آهار، دارآباد و کلچکال عنوان کرد: نخستین حادثه ظهر جمعه 5 دی با سقوط بهمن در ارتفاعات روستای آهار رخ داد که طبق گزارش‌های مردمی احتمال داده شد یک نفر در زیر بهمن مدفون شده باشد از این‌رو 2 تیم امداد کوهستان و یک تیم کوهنوردی محلی عملیات جست‌وجو رااغاز کردند.
وی در ادامه افزود: دومین حادثه مربوط به ارتفاعات دارآباد بود که در این منطقه هم احتمال داده می‌شد 2 نفر در زیر بهمن گرفتار شده باشند که 2 تیم واکنش سریع هلال‌احمر و یک تیم کوهستان به منطقه اعزام شده است.
وی درباره منطقه سومی که حادثه در آن واقع شده نیز گفت: در منطقه کلکچال هم وقوع بهمن منجر به فوت 2 نفر و مصدوم شدن 2 نفر از یک تیم چهار نفره کوهنوردی شده است و تلاش برای یافتن نفر آخر این گروه از سوی تیم‌های واکنش سریع و امداد کوهستان در جریان است.

همچنین روز گذشته سخنگوی سازمان اورژانس کشور  خبر گرفتار شدن ١٠٠ نفر در برف و کولاک ایستگاه شماره هفت توچال را داد که 2 بیمارستان شهدای تجریش و طالقانی برای این مصدومان آماده بودند..آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 644133 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟