4 شکارچی غیرمجاز در مناطق کوهستانی مهاباد دستگیر شدند

به گزارش رکنا ، فاروق سخنور روز دوشنبه  افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست مهاباد توانستند حین عملیات گشت زنی در مناطق مختلف این شهرستان ۲ شکارچی را در ارتفاعات روستای "زیوه" و "گوملیان" از توابع بخش خلیفان دستگیر کنند.

وی ادامه داد: از این متخلفان ۲ قبضه اسلحه شکاری و ۲ رشته فشنگدان کشف و ضبط و پرونده آنان جهت سیر مراحل قضایی به دادستانی ارجاع شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: همچنین ماموران یگان حفاظت و قرق‌بانان پاسگاه محیط‌بانی تالاب بین‌المللی "کانی‌برازان" دیشب در تالاب گروس توانستند ۲ شکارچی متخلف را دستگیر و از آنان نیز ۲ قبضه اسلحه شکاری و ۲ رشته فشنگدان کشف و ضبط کنند.

سخنور با بیان اینکه پرونده این متهمان برای سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع شده است، بیان کرد: امسال مجوز صید و شکار در هیچ کدام از مناطق و منابع آبی این شهرستان داده نشده و طبق قانون با کسانی که محیط زیست را تهدید کنند برخورد خواهد شد.

وی از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که درصورت مشاهده هرگونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

ماه گذشته ۲ شکارچی مهابادی در راستای جلوگیری از شکار بی‌رویه و حفظ تنوع زیستی منطقه، اسلحه‌های خود را برای همیشه زمین گذاشته و آن را تحویل اداره حفاظت محیط زیست مهاباد دادند.

مهاباد از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 631036 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟