کشته شدن خرس قهوه ای به دست شکارچیان غیرمجاز در نور

به گزارش رکنا ، کوروس ربیعی رئیس اداره امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: اخباری از طبیعت گردان و کوهنوردان مبنی بر کشته شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای (نر بالغ) در منطقه جنگلی شاه‌نظر واز در شهرستان نور دریافت کردیم.

وی افزود: پس از اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست نور از این حادثه مطلع شدند، به سرعت به منطقه عزیمت کردند و با لاشه خرس قهوه‌ای که حداقل ۳- ۴ روز از کشتن آن می‌گذشت مواجه شدند.

رئیس اداره امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده حیوان توسط شکارچیان غیرمجاز از بین رفته و با توجه به اینکه منطقه کاملا جنگلی و خارج از سکونتگاه انسانی، باغات و مزارع بوده، بحث تعارضات حیات وحش مطرح نبوده است.

ربیعی اضافه کرد: کشته شدن این خرس قهوه‌ای توسط شکارچیان غیرمجاز مطرح و تلاش برای شناسایی افراد متخلف در دست پیگیری است.

وی در پایان بیان کرد: در سال جاری و تاکنون سه مورد تلفات خرس در سال 99 در مناطق بندپی بابل، چهاردانگه کیاسر و نور رخ داده و دو مورد هم رهاسازی خرس قهوه‌ای در شهرهای نوشهر و نکا انجام شده است.

گفتنی است، خرس قهوه‌ای از گونه‌های جانوران وحشی حمایت و حفاظت شده است و بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست ضرر و زیان هر قلاده خرس قهوه ای ۷۵ میلیون تومان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 622920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟