چهارمین معلم ایذه هم قربانی کرونا شد

به گزارش رکنا ، با مرگ چهارمین معلم شهرستان ایذه، دیگر معلمان به شرایط نابرابر و تفاوت در تصمیم‌گیری های مدارس روستایی و شهری ابراز گلایه کردند و گفتند با این شرایط باید هر لحظه در انتظار مرگ خود و دیگر همکاران و دانش آموزان باشیم.

در آخرین فوتی های اعلام شده حوزه آموزش‌وپرورش، فریبا حبیبی"اورکی" معلم مدرسه شهید ولی پورِ بلوطک شیخان ایذه، جان خود را دست داد.

رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان خوزستان، ضمن تأیید این خبر گفت: متأسفانه یکی دیگر از همکاران خود را پس از یک دوره بستری چهار روزه در یکی از بیمارستان اهواز از دست دادیم.

نگرانی رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان خوزستان از مرگ معلمان

نوری زاده ضمن ابراز نگرانی از شرایط پیش آمده، افزود: بر اساس ابلاغیه شورای معاونین استان خوزستان به مدارس، آن دسته از همکارانی که بیماری زمینه‌ای دارند شناسایی و به این شورا معرفی شدند، که بر اساس آمارهایی که از ایذه به دست ما رسیده تاکنون حدوداً چهار - پنج نفر شناسایی و اعلام شده است.

او می‌گوید: تلاش ما بر این است که با دور کاری، سلامتی این افراد به دلیل دارا بودن بیماری‌های زمینه‌ای حفظ گردد. در حال حاضر با توجه به مصوبه شورا مدرسه شهید ولی پور بلوطک شیخان، مقرر شد است که ظرف چهل‌وهشت ساعت مدرسه مذکور ضدعفونی شود و همچنین به مدت چهارده روز در هر دو نوبت، آموزش غیرحضوری برای دانش آموزان در نظر گرفته شود.

ابتلای دانش آموز دختر ایذه به کرونا

یکی از معلمان مدرسه خونگ اژدر ایذه، گفت: متأسفانه امروز به ما گزارش شد که یکی از دانش آموزان دخترمدرسه این روستا، به کرونا مبتلا شده است و ما این موضوع را به رئیس آموزش‌وپرورش ایذه، گزارش دادیم ولی به ما تأکید شد کسی حق تعطیلی مدرسه را ندارد.

این معلم می‌گوید: از کجا معلوم که این دانش‌آموز ناقل نبوده و چندین و چند نفر دیگر را تا الان مبتلا نکرده باشد؟ مدیریت مدرسه شرایط را برای رئیس اداره آموزش‌وپرورش و مسئول آموزش متوسطه تشریح کرده ولی دستور بر ادامه کار داده شده.

واقعاً جان ما و دیگر همکاران و دانش آموزان این مدرسه برای کسی ارزش ندارد؟ یعنی ما باید بمیریم تا خطر جدی گرفته شود؟

در ادامه یکی دیگر از معلمان ابراز گلایه کرد و گفت: چرا شرایط مدارس شهری و روستایی نباید برابر اعلام شود؟ با این شرایط ما باید هر لحظه منتظر مرگ خود یا یکی از همکارانمان باشیم.

بخشدار مرکزی ایذه ضمن ابراز تأسف از مرگ فریبا حبیبی، به خبرنگار ایلنا، اظهار کرد:با خانواده دختری که در مدرسه خونگ اژدر مشکوک به کرونا هست تماس گرفتیم ولی هنوز جواب تست کرونا وی آماده نشده و منتظر پاسخ تست کرونای او هستیم.

سبزعلی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه دانش آموزان دیگری هم دارای علائم مشکوکی هستند قرار برگرفتن آزمایش‌ها و اعلام نتیجه تست‌های آنها شد که در صورت مشاهده حتی یک مورد، دستور به تعطیلی مدرسه خواهیم داد و حتی اگر یک نفر از آنها هم مبتلا باشد مدرسه به مدت دو هفته تعطیل خواهد شد.

متأسفانه تلاش‌ها برای تماس با رئیس آموزش‌وپرورش ایذه بی‌نتیجه ماند و به هیچ‌یک از تماس‌ها پاسخی داده نشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع : ایلنا

کدخبر: 621487 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟