خانه موذن‌زاده اردبیلی به موزه مفاخر تبدیل می‌شود

به گزارش رکنا ،  اکبر بهنام جو در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت مرحوم موذن زاده اردبیلی اظهار کرد: برای خرید خانه با ارزش مرحوم موذن زاده اردبیلی با محوریت استانداری و همکاری شهرداری اردبیل لازم است کار کارشناسی صورت گیرد تا ظرف ۲ ماه آینده تکالیفی که برعهده شهرداری گذاشته شده برای انتقال این خانه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه جایگاه و شان و منزلت مفاخر استان باید حفظ شود، افزود: شان و منزلت مرحوم موذن‌زاده ملی و بین المللی بوده و مراسم بزرگداشت باید در شان سلطان ذاکرین انجام شود.

استاندار اردبیل ضمن تقدیر از دلسوزان و دغدغه‌مندان فرهنگ استان تصریح کرد : موذن زاده ها به بزرگداشت و مقبره‌سازی نیاز ندارد بلکه این ما هستیم که به آنها نیاز داریم و برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید جایگاه و مقام مفاخر را حفظ کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سبک مداحی موذن زاده اردبیلی نیز ثبت ملی شده است و این استاد مسلم مداحی و اذان بخشی از فرهنگ استان تلقی می شود.

بهنام‌جو در رابطه با تاسیس موسسه مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی گفت: اهداف اساسنامه، نام موسسه و اعضای هیات امنای پیشنهادی اعم از حقیقی و حقوقی باید مشخص شود و طبق نظر نماینده ولی فقیه در استان موسسه موذن زاده اردبیلی با رویکرد مشخص راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه ادامه کار باید با برنامه ریزی بلند مدت و شفاف باشد، بیان کرد: اهداف موسسه باید توام با رشد مداحی و اذان در استان بوده و ارکان آن طوری دیده شود که نماینده ولی فقیه در استان باید جایگاه ویژه داشته باشد.

استاندار اردبیل ادامه داد: در راس کارهای فرهنگی هرگونه اظهار نظر امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان برای ما فصل الخطاب است و همه باید تمکین کنیم.

وی همکاری فرهنگ وارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی در اجرای برنامه ها را ضروری بر شمرد و گفت: تشکل های مردم نهاد، خانه فرهنگ و هنر استان و سایر تشکل ها برای برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم موذن زاده اردبیلی که چهارمین سالگرد آن مرحوم در دوم آذر است برنامه ها و پیشنهادهای خود را ارایه دهند.

همچنین در این جلسه در رابطه با تجلیل از هنرمند بین المللی و نقاش برجسته کشور حسن مردانه نیز تصمیم‌گیری شد و بازسازی و توسعه مقبره مرحوم موذن زاده نیز در دستور کار قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟